Remskiver og kilerem

Hejsa

Jeg har besluttet mig for at bygge Matthias Wandels båndsliber, og i den forbindelse er jeg ved at skrabe stumper sammen.
Jeg mangler dog at finde 2 stk. remskiver (for 12 mm skaft med en udvendig diameter på omkring 50-60 mm) samt en kilerem. Jeg kan umiddelbart godt finde stumperne på Ebay, men jeg ville gerne handle i Danmark hvis det var muligt. Har i nogle gode bud på hvor jeg kan handle (gerne til rimelige priser :-))

På forhånd tak :-)

Med venlig hilsen

Anders

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søg på SPZ remskive, som her L I N K
Udover remskiven skal du have en Taperlock men 12 mm hul.
Men prisen stikker helt af, du vil ende i underkanter af en tudse.
For to remskiver, taperbøsninger og en rem.

Men hvad med at lave remskiverne i træ, som Mathias ?

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for dine input. Desværre passer priserne nogenlunde med dem jeg selv har fundet

Jeg har ikke turdet kaste mig ud i at dreje selv. Dels fordi jeg kun har stemmejern til rådighed (og i øvrigt aldrig har prøvet før) og dels fordi motoren løber relativt hurtigt (omkring 2800 o/min).
Jeg kunne selvfølgelig også prøve at finde en trædrejer i området, det var nok lettere 🙂.

​Havde også overvejet at finde en billig søjleboremaskine og så “stjæle” remskiverne derfra. Alternativt må jeg bestille dem i England, der er priserne lidt mere rimelige.
som det sidste alternativ kunne jeg selvfølgelig også bare købe den Record Power BDS250 jeg egentlig helst ville ha’ 🙂. 


Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis