Frostsikring af drivhus med varmeblæser

Jeg vil gerne kunne frostsikre mit drivhus med en varmeblæser. Men hvor finder jeg en varmeblæser med indbygget "frostsikring" og som er meget billig i drift?

Er det billigst at frostsikre drivhuset med el eller er det bedre at bruge fx gas?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne sådan noget her evt. bruges? Har set dem billigere, men var lige det første der kom frem..

Hellere leje end at bo på gaden.
Du finder nok ikke en almindelig varmeblæser, der kan "skrues" langt nok ned. Med mindre det er et stort drivhus er der nok også i overkanten at brænde 1000W af. Mindre burde kunne gøre det, med mindre det skulle ske at der fryser 20C.
Man kan købe små frostsikrings"radiatorer" på 100-200W, hvor termostaten også er tilpasset at virke omkring frysepunktet. El er nok det dyreste at varme drivhus op med, men grejet er til gengæld overkommeligt i pris.

Man kan også få petroleums- og gasovne der er beregnet til frostsikring af drivhuse. De har dog den væsentlige ulempe at de ved forbrændingen afgiver fugt til luften.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg har en ældre varmeblæser fra biltema som jeg bruger i drivhuset. Hvis jeg sætter den på laveste temp og 1000w så holder det 5-6gr  jeg går lidt højere 8-10gr. der går nok ca 1kwh pr nat for tiden. Fordelen ved el er at der ikke afgives en masse fugt. Jeg synes osse at fordelen ved en blæser er at varmen ikke bare lægger sig oppe under loftet og forsvinder ud i verdensrummet. Den varme blæser fra willab garden er jo tæske dyr. min fra biltema kostede ca 150kr.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu er her tale om at frostsikre et drivhus , og med en el varmeblæser , hvis det er en vinter med en lang frost periode og varmeblæseren kører hele døgnet ( 2300 W ) så koster det ca 5 kr i timen .
Harald Nyborg sælger el varmeblæsere 2300 W til 48  kr og termostaten kan gå helt ned til frysepunktet , jeg bruger dem selv til at holde  nattefrosten væk fra drivhuset om foråret , og det koster.........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er jo netop det, hvornår er det han vil frostsikre. Jeg bruger osse kun min blæser her om foråret. der er en hjemmeside sygeplanter.dk tror jeg han har regnet på hvad det koster med stearin gas og el og når frem til at gas er billigst og el er midt imellem, og stearin langt det dyreste. Jeg har haft min blæser i gang siden ca 1.april og  når jeg går ind på min side i elselskabet så kan jeg jo sammenligne med natforbruget nu og i januar måned. Og jeg synes ikke det er voldsomt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis