Betongulv - cirka pris vs. støb selv

Hej,

Jeg har 30 m2 betongulv jeg skal til at støbe.
De priser jeg får på støbning ligger på generelt på 30.000,- inkl. moms... Og jeg lægger vel og mærke selv isolering og rionet.

Jeg synes det er noget dyrt. Der er fin adgang til rummet og en 20 meter pumpe kan nå det hele fra vejen.

Er 1000 kr./m2 fair dagspriser for den slags?

Mit overslag lyder på max. 10.000,- for beton med pumpe og dertil tager det jo ikke to mand mange timer at få styr det, med vibreringsfri beton. Umiddelbart gik jeg og troede det kunne laves for 15.000,-.

Umiddelbart får det mig jo virkelig til at overveje selv at støbe. Få læsset 3,5 m3 færdigbeton af køre ind i trillebør.

Går jeg og drømmer om for lave priser eller har jeg bare ramt nogle, der tror der kommer guld af pumpen...?

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart får det mig jo virkelig til at overveje selv at støbe. Få læsset 3,5 m3 færdigbeton af køre ind i trillebør. 
Ved du hvor mange trillebøre 3,5 m3 beton er? Der er mindst 40 trillebøre fuld, som skal være kørt ind og lagt på plads inden for allerhøjst 2 timer. Det klarer du ikke.
Hvis du der i mod købte noget støbemix og cement og blande selv, ville det kunne lykkes.

fase
Hvis det er med vibreringsfri beton skal der vel heller ikke bruges mere end et par timer, to mand + kørsel? Hertil betonnen selvfølgelig... Jeg skal vitterligt bare have det støbt. Slibning og slidlag kan jeg selv klare :)

S. Fabrin, jeg har lige kørt 5 m3 jord i trillebør, tippet af ved kantsten. Derfor virker 3-3.5 m3 overkommeligt ;)
Hvorfor skulle det være mere sandsynligt at lykkedes med at blande selv? Tænker ikke der skal køres færre trillebøre af den grund.
Jeg tænker det bare skal være sætmålsbeton, ikke noget der er gangbart efter et par timer.

 

Der er i øvrigt 7 meter fra kantsten, herfra en 2 meter bred døråbning... Altså kan et almindeligt bånd nå ind.
Lydet det helt tosset at få 2,5 m. læsset af inde i rummet og så ellers i gang med at skovle rundt, vinrere og trække af (vandrør klodset op på beton)? ... og de sidste 0,5 m2 på en presenning lige uden for og køre det sidste ind?

 

Annonce
S. Fabrin, jeg har lige kørt 5 m3 jord i trillebør, tippet af ved kantsten. Derfor virker 3-3.5 m3 overkommeligt ;)
Hvorfor skulle det være mere sandsynligt at lykkedes med at blande selv? Tænker ikke der skal køres færre trillebøre af den grund.  

Grunden til mit svar er, at betonen skal være på plads og jævnet inden for 2 timer. Det er i grunden for lang tid. Det bør være under 1,5 time. Hvis du blander selv, har du længere tid fordi betonen er frisklavet for hver trillebør, du laver. Det er forskellen.
At køre jord er ikke det samme, fordi der ikke er nogen tidsbegrænsning på, hvornår der skal være færdig.

fase
Nå, jeg fik en pris på beton, vibreringsfri; 8.300 inkl. moms, levering på bånd og bilen holdende i 2 timer.
Tog fat i “min murer”, som i øvrigt skal se på et par andre ting i samme omgang, som mente det tog en time til halvanden at få lagt betonnen ud, hvis jeg gav en hånd med og forarbejdet i øvrigt var på plads. Den model går jeg med ;)

 

Det lyder fornuftig, så er i 2 mand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Et tillægsspørgsmål her…

En del af det gulv der støbes, skal blive til fremtidigt badeværelse. Jeg synes ikke at kunne blive helt klog på, hvad der er normal praksis ift. gulvafløb her.

Sættes gulvafløb ned i kloakrør inden støb, i korrekt færdighøjde…? Eller er det nemmere/mere sikkert at;

  1. Lade kloak stikke op gennem terrændæk og banke/skære op til at montere gulvafløb senere?
  2. Lave forskalling omkring kloak og støbe omkring kloak/afløb senere?

 

Nogen gange kan man få leveret betonen med forhaler i, så går der et par timer inden det begynder at hærde.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis