Rækkefølge til renovering af badeværesle

Hej,

Først og fremmest tak for alle de fantastiske indlæg og hjælp der generalt er at indhente her i forumet. Det er fantastisk.

Nu er det så min tur til at søge lidt hjælp,

Jeg skal igang med at lave badeværelse om, da vi har en klassisk k3 ved afløb (altså at den ikke slutter tæt- da det er et ældre hus vi bor i). Jeg vil bestille en VVS'er til at lave afløb iorden for mig. Det jeg selv vil gøre er at tage gamle fliser af, plane det ud, vådrumssikre det,og sætte nye fliser på.

Jeg kunne godt bruge et råd omkring række følgen på det hele. Jeg tænker det således:

1) Tag gamle fliser af
2) Få gulvet plan (med hældning selvfølgelig)
3) Vådrums sikre badeværelset
4)Få vvs'ern ud og fikse afløb
5) ligge nye fliser
6) fuge etc

Er der noget jeg overser? Og er det korrekt rækkefølge?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej
Det dur ikke at vådrumssikre inden vvs besøg.
Fjern gamle fliser og få overblik over den forventede færdige højde. Den skal vvs'eren bruge til at sætte det nye afløb. Bryd evt gulv op omkring afløb så han ikke skal bruge dyr timeløn på det. Derefter vvs og så resten i den ræķkefølge du hr angivet.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Dit afløb er formentlig ikke godkendt/egnet til at lave en helt tæt overgang med og skal derfor helt op og udskiftes og derfor skal det foregå lige efter du har taget klinkerne af og før du etablerer nyt gulv og vådrumssikre.
Start med at få undersøgt din kloak. Det er noget træls at renovere badeværelse og så året efter skulle brække op for at skifte gamle trætte betonrør. Du skal alligevel hugge op ved gulvafløb, så vurder hvor besværligt det vil være at skifte al kloak under gulvet. Måske kan der findes dårlige rør ved en tv inspektion, så noget kan dækkes af forsikringen.

Bare kald mig BBB 
Fantastisk - i er nogle gode mennesker! :) Tak for hjælpen! Nu ved jeg hvad jeg skal gøre - og jeg må igang med at brække gulv op - og så må VVS'eren kigge forbi.. Tænker jeg bare at brække godt op ved afløb - så VVS'eren kan koncentrere sig om at installere de nye afløb - så kan jeg selv lave resten!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis