Rette skæv væg - puds

I mit badeværelse er væggene temmelig skæve ca 5 cm fra top til bund (huset har tidligere sat sig en del).
Da jeg skal ha sat fliser på 2 af væggene er jeg nødt til at rette dem op, for at hjørnerne ikke kommer til at se helt tossede ud.

På forhånd tak for hjælpen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg er enig det skal være pinlig lodret.
5 cm er lige på grænsen til at være godt. Du kan lægge et par cm på og så putte en masse murstens stumper i på den del af væggen der er længst inde. Det er nemt at lave stumper hvis du køber 10-20 cellesten og afreagerer på dem (banker dem i stumper).
Der kan umiddelbart pudses videre oven på det da stenstumper trækker vand ud mørtel, og det tager lidt tid så mørtelen når at sætte sig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg mener faktisk gipspuds er ok op til 5 cm. Det synker ikke ved tørring, hærder hurtigt op ved selv tykke lag og er nemt at arbejde med. 
Enig med Henrik. Puds det op med goldband fra Knauf. Det går overraskende hurtigt og så er det meget nemmere end mørtel.. 
Jeg har engang rettet 90 mm op i normal puds mørtel. Det kan lade sig gøre, men skal tages over flere gange med tørreperiode imellem. Pudslaget kastes på med ske som større klumper for god vedhæftelse. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også