Utætte tagpap

Hej
Vi har lige fået lagt tagpap (Icopal Topsafe mono 512 PG) på ny carport med skur.I forbindelse med det første regnskyld konstater vi at taget er utæt og vandet siler ned et par steder gennem taget. Der er anvendt 15 mm krydsfiner som underlag. Da tagpappen er en et-lagsløsning, er det sømmet og limet på underlaget. Vi kan nu se at luftlommer, for pappen buler forskellige steder.
Limningen mellem samlingerne sidder ikke ordentligt fast og det er dér, vi formoder vandet trænger igennem. Så vil vi meget gerne bede om råd og vejledning om, hvordan man bedst muligt kan udbedre skaderne. Kan man for eksempel tage hele pappen af og derefter sømme og lime den på igen (genbruge den)?

På forhånd tak
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kontakter ham der har lagt tagpap på, og beder om at få det lavet..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er en fusker, der lægger et lag på.

 

Tak for svarene. Det var en med timeløn og han er nu forsvundet!. har forsøgt at komme i kontakt med ham, men ingen reaktion og derfor er vi igang med at forberede os til det værste. Kan man tage tagpap af og på igen uden at ødelægge den? 
Det er nok svært at skille det ad i samlingerne da det jo klæber helt godt. Man kunne forsøge at efterlime de løse samlinger med asfaltklæber, men det er jo ikke nemt at vide om man får det gjort tæt, så man vil gå og tænke på de møgsamlinger hver gang det regner.
Det burde være relativt nemt at pille af, men genbrug.....hmmm...prøv.

edit: en strø tanke - måske kan i gå op og jokke samlingerne til en dag hvor solen bager godt. Klæberen er der jo, det er måske bare ikke jokket ordentligt til?
 

Bare kald mig BBB 
Annonce
Tak for svaret.
Ham der lagde pap på siger nu, at han vil brænde pappet for at gøre det fast på underlaget og dermed rette bulerne ud. Jeg er tvivl om, man bare kan brænde pap, der er bregnet til til søm og lim!.
Kan pap af denne type, der er beregnet til at lægge på uden brænding, alligevel brændes på underlaget, eller kommer man til at ødelægge mere?

Jeg ser frem til jeres råd og erfaring, Tak
Så skal han skære alle buler op og fylde asfalt før han brænder. Det er stadig fusk.

 

Tusind tak for svaret. Det er vi enige om, at det er fusk. Jeg er bange for at han tænker at han bare prøver at opvarme den udvendige side af pappet og på den måde rette bulerne ud. Det kan man ikke, Vel? 
Det er en "ommer" - altså lave det rigtigt - uden meromkostning for dig!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
beklager mine "fordomme" - men "allah-umulig-man's" skal kun lave ting "sydpå"
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis