polo 9n - hård og vibrerende kobling

Hej derude
Min Polo 9n 1.4 fra 2006 har gået 167.000. Koblingen er blevet lidt hård i det, ikke voldsomt, men nok til at det ikke føles rigtigt. Jeg kan mærke vibrationer når den er trykket ca. halvejs i bund. Jeg har fået fortalt at det muligvis er udrykkerlejet som den er gal med. Der er nok ikke så meget at gøre andet end at udskifte koblingen.
Mit spørgsmål går på om jeg kan kører videre en måned indtil der er plads i økonomien til at smide de 6-7000 det koster at få det lavet. Eller om det kan ødelægge andre mekaniske dele og gøre projektet endnu dyrere?Hvad er jeres tanker omkring det?
Håber nogle vil smide en tanke eller to
VH!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver ikke noget om hydralik, så går ud fra den er helt mekanisk. Peugeot har en anordning i pedalen, der hjælper pedaltrykket via fjeder. Lur lige din pedal af også.Men som du selv siger, så er det givet trykpladen og lejet der halter, men tiden kommer der en slidrille i trykpladen, som kan mærkes. Du har sikkert også selvjusterende kabel - dette skal du lige chekke og ligeså en såkaldt koblingsglider. Obs på kablet skal fikseres inden afmontering, ellers bliver det lidt bøvlet. Kør bare videre, så længe dit trykleje ikke larmer for meget, ps. jeg skiftede mit kabel til et manuelt med frigang, det tror jeg er bedre - men self. kommer koblingspunktet også længere mod bunden.  
Vh. Carsten

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis