Plankeværk

Hej
Vi vil gerne lave et plankeværk ved vores sommerhus efter dette princip:
Jeg har fundet 50x100 høvlet regler i klasse NTR A hos Bauhaus (de røde stolper), så der har jeg ingen problemer. 
Men ideen er at de to regler samles med et afstandsstykke/bræt af samme tykkelse som de "gule" brædder og dem kan jeg ikke finde i klasse NTR A. Kunne vi løse problemet ved at montere det nederste "gule" bræt og et midlertidigt lille stykke bræt øverst mellem de "røde" stolper før vi støber og så lade betonen løbe ind mellem de to regler og agere afstandsstykke.

Da vores sommerhus ligger ud til en grusvej (og mange åbenbart tror det er en motorvej) kommer der en del støv ind over haven (nogen gange er det så slemt at vores mad knaster, hvis vi spiser ude).

Derfor vil vi gerne have at det nederste (gule) bræt går en lille smule ned i jorden, for at undgå at støvet kommer ind under hegnet, desværre er det umuligt at få brædder i klasse NTR A. Vi vil gerne have at brædderne er høvlet og 200 mm brede, hvilket er svært at opdrive. Jeg har fundet nogle hos Davidsen, men de er kun trykimprægnerede i klasse NTR Gran. 

Vil det kunne holde hvis vi først behandler med en Koldpresset Linolie med fungicid og derefter med en sort pigmenteret trætjære?

Vil det være et problem hvis vi først behandler de "gule" brædder når de er sat op? (Hvilket vil sige at den del der ligger mellem de to "røde" stolper ikke får behandling) Hvis det er et problem kan vi så evt. behandle med linolie og første gang trætjære, sætte hegnet op og så give et ekstra lag trætjære efter ca. to måneder? (Hvilket vil sige at den del der ligger mellem de to "røde" stolper får en gang linolie og første gang trætjære men ikke anden gang trætjære)
PFT og god søndag
Helle
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere