Om at sælge bil

Min gamle rustne japaner fra 1992 km. 174.000 skulle sælges, her er en lille historie.
Den bliver sat i avisen til 5500 kr. Den skulle være synet i sommer, men den er bare ekstra bil så jeg lod den udsætte. Jeg laver selv bremser osv. så jeg vidste den var ok. Det var rusten der havde spist den op.
Nå men et vist folkefærd er helt vilde med den type bil, og jeg laver da også en aftale. Jeg får ca. 5 opkald i timen på min gamle bil, og min aftale dukker aldrig op.
Æv, jeg laver en anden aftale med en anden "der lyder pæredansk" ved 21 tiden om aftenen (får sagt til ham at jeg er blevet kimet ned af folk der ikke kunne tale særlig godt dansk hele dagen, og at jeg har det bedst med at sælge den til en dansker, da folk af anden herkomst kan finde på at komme tilbage og brokke sig over alt muligt. Han meddeler mig at en handel er en handel, og at han i øvrigt er udlænding hmm.).

Han bliver favoriseret da han kan tage prøveplader med, jeg vil ikke udlevere mine plader. Han trykker mig 500 dask, da den er et år ældre end jeg har opgivet i dba. det er ok med mig.
Jeg spørger ham den unge fyr og hans far som er "professionelle" mekanikere og opkøbere om man skal have reg. attesten med når man aflevere pladerne, det ved de ikke helt.
Nå, jeg får antydet at jeg MÅSKE kan få min kone til at aflevere pladerne tirsdag, afhængig af åbningstider, som jeg intet kender til, og vil så sende reg. attesten.
Nå men jeg får mine penge, og han smutter, de har jo lige en bil de skal have færdig til mandag siger han (hvem kan trylle 4 skærme, en motorklap, 4 døre, 2 paneler op på en lørdag, alt var gennemtæret).
Nå men nu kommer problemet, reg. attesten bliver først sendt torsdag.

Hvem holder stiktosset kl. 21 i min indkørsel lørdag aften ugen efter, midt i familie fødelsdagen, og siger at jeg er et problem for ham. Det gør xxx. Han lover bål og brand hvis ikke jeg giver ham 400 kr. til et nyt syn fordi han jo ikke kunne syne den onsdag, hvor han havde fået en tid, da han jo fair nok ikke kan modtage reg. attesten onsdag, når jeg ikke har sendt den. Han vil også have 200 til benzin, fordi han havde mistet mit nummer, og jeg har hemmeligt nummer. Jeg var ikke sikker i min sag mht. om nummeret bliver på hans købte annoncer, når jeg sletter den i dba online. Men siger det alligevel til ham. Desuden spørger jeg om sådan en smart telefon som han render rundt med ikke gemmer både udgående numre og indgående numre (endelig fik jeg skovlen lidt under ham).
Nu kommer det lidt ind i billedet, jeg er sku en smule "mørkeræd", over for det folkefærd. Jeg kender en del af dem, men det er kun dem min datter har gået i skole med, de er ok, og jeg er absolut kun racist når der er noget at være racist over.
Men han snørrede mig, den skid! en udeblivelse fra syn koster altså kun 50 % af 400 kr. Så jeg tror aldrig han har haft en tid.

Nå men hvorfor gav jeg de 600 kr. Vel egentlig fordi jeg er en kylling på 1.87 m. og 110 kg. Men er skide bange for alt muligt pis og papir fra ham og alle hans fætre. Man ved aldrig hvad det medføre.
Hvad kan man lære af det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan det svære lære lige det jeg selv har lært ved episoder som den du har været ude for...
Normalt er jeg åben for folk jeg ikke kender til de måtte vise sig ikke at være berettiget til denne åbenhed, men lige i det tilfælde med at handle, fx. bil, tillader jeg mig af forholde mig modsat.
Svaret er klokkeklart "DEN ER SOLGT" der er ikke andet at gøre hvis man vil være sikker på ikke at løbe ind i problemer med en handel man ikke tjener en krone på....

Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis