Master Cut arbejdsbord - erfaringer?

Hej.
Er der nogen som har erfaringer med master Cut bordet fra wolfcraft?
Arbejdsbordet er en 6-1(master Cut 2500) og 3-1 (master Cut 1500).
Jeg synes det ser utrolig smart og solidt ud - men det er jo nemt at tydeliggøre og manipulere på video - derfor spørger jeg her om der er nogen der har erfaring med de borde?
Min umiddelbare vurdering er at ulempen er, at det er dyrt! Ligeledes at det ser ud til at tage noget tid at skifte fra eksempelvis rundsav til stiksav mm. (Mange møtrikker)
Det positive er så at det er utrolig multifunktionelt (hvis det fungerer og spiller). Ligeledes at man får mulighed for at benytte mange maskiner til samme bord for præcis savning. En stor fordel er også at det kræver meget lidt plads (det har jeg ikke meget af) og bordet kan nemt tages med på farten, i haven eller pakkes helt væk.
Nogen der kender til de 2 borde, master Cut 1500 og/eller master Cut 2500? :)
På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes det virker ret pebret. Hvis du skal lave snit i plader og alligevel tager det med ud så kommer du langt med et pr solide bukke, et par offerlister, en aluprofil to lyntvinger og håndrundsav hvis du har den i forvejen. Der følger jo ingen maskiner med i prisen, så du skal ud og investere. Jeg tror du ville lægge pengene bedre i en god dyksav med skinne, et pr solide bukke og et godt arbejdsbord ved siden af til at lægge af på. 
Tak. Jeg er umiddelbart selv nået frem til samme konklusion. Jeg synes det er for dyrt i forhold til at det “blot” er et arbejdsbord. (Selvom det ser smart ud).
Der følger heller ikke spaltekniv eller anslag til fræsning. Så med tilkøb af disse ville prisen ende ud i 4300. Det synes jeg er for voldsomt selvom jeg kan de den praktiske fordel i bordet, når man som mig ikke har så meget plads. Men det er alt for dyrt!
Jeg er selv glad for stanleys arbejdsbord, den der folde-ud model den kan man godt finde for ca 700,- med lidt tålmodighed. Samme med deres bukke, de har nogle med metal ben der foldes ind i toppen. Toppene clipser man så sammen og så fylder de 10x20x100cm ca. de er hurtige at slå ud, men ikke højdejusterbare. Mener de kostede 500,-  og de er virkelig robuste. Eneste ulempe jeg har fundet ved bordet er at hullerne til “dogs” er 3/4” og ikke 20mm som er standarden herovre. Jeg skal lige kigge på om det er muligt at bore dem op til 20mm uden at ødelægge bordet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis