Rottesikring i jord til under hus

Hej

Jeg står i den situation, at jeg har købt et kolonihavehus.
Jeg har efterfølgende haft rotter, som betyder jegskal lave en del tiltag, så det ikke er lige så nemt for rotterne at trænge ind. Et af de tiltag er, at jeg skal have skærmet huset af med plader nederst til under huset og i jorden. Således har rotter ikke adgang til at løbe ind under huset, som står på en "ramme" (har ikke noget fundament). Jeg er derfor blevet anbefalet at grave eternitplader (el. lign.) 60 cm ned i jorden og op til træbeklædning. Således dækkes der helt af til under huset.

Mine spørgsmål:

- Er eternitplader at foretrække eller er der andre løsninger som 1) virker bedre 2) er billigere og har samme formål 3) eller en helt tredje løsning?

- Der findes mange former for eternitplader i mange forskellige priser. Jeg har fundet 1) en "Cembrit windstopper 9mm" som er diffusionsåben som er ret billig (100 kr/m3) og 2) en "Cembrit Solid 8mm" som er væsentlig dyrere (400 kr/m3). Er der nogle ting som jeg skal bide mærke i? Smid meget gerne nogle links op!!

- Jeg har hørt at ventilationskanaler er vigtige at sætte i pladerne. Er der nogle tommelfingerregler omkring dette? Er der andre ting man skal overveje når man graver et 60 cm dybt hul hele vejen rundt om ens hus?

Her er nogle billeder, som kompensation for mine dårlige beskrivelsesevner :)

På forhånd virkelig mange gange tak!

Mvh Andreas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja grave ned i 60 cm, så er du sikker. Jeg vil mene at 20 cm er tilstrækkelig. Hvis du så samtidig ligger en række fliser f.eks. 25 x 50 cm. helt ind til den lodrette plade, så opgiver rotten normalt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis