Problemer med brænder på wokblus (gas)

hejsa

Har et Asko gaskogeplade, som driller. Problemet er wokblusset, hvor den ikke brænder i midten, men kun i sidderne. Derfor går den også ud, medmindre jeg holder knappen nede.

Jeg har tjekket og skiftet termoføler, men det er ikke problemet. Problemet er, at der ikke kommer blus i midten. Der sidder en dyse under, som altid har været på. Fjerner man den, kommer der masser af blus i midten (men også for meget), og det kan næppe være meningen - også fordi den har virket før tillukket.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Holdet jeg knappen nede i et stykke tid, lykkedes det indimellem at få gang i blusset, men stadig ikke i den inderste ring. Jeg har som sagt skiftet termoføler og også fjernet skidt og rengjort. 
Det er den samme  gaskogeplade som vi har. Da det er den samme dyse som giver gas til både det store og det lille så må det vel være noget forstoppelse som hindre gassen i at komme til den lille ring. og det er klart at hvis den lille ring ikke brænder så kommer der ikke varme nok til termoføleren. Jeg ved med de andre blus at der skal feks ikke ret meget vand til for at de ikke virker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 16-05-2020 11:23:52

Det er den samme  gaskogeplade som vi har. Da det er den samme dyse som giver gas til både det store og det lille så må det vel være noget forstoppelse som hindre gassen i at komme til den lille ring. og det er klart at hvis den lille ring ikke brænder så kommer der ikke varme nok til termoføleren. Jeg ved med de andre blus at der skal feks ikke ret meget vand til for at de ikke virker.

Takker. Har virkelig prøvet at rengøre alt, men ingen effekt desværre. Måske fordi det er halvgammelt, slidt og ikke ligger helt stabilt længere. Bare underlidt, at der slet intet sker i den lille ring, da der er godt gang i den store og virker til at være en ganske fin gastilførelse.

Jeg synes det er et ret interessant problem. Har kigget på mit eget. prøvet at lægge en papirclip under den lille og den store for at illudere skævhed men det brænder, ikke fint men det brænder i begge ringe. Tænker på, at  din regulator ikke giver gas nok, enten pga urenhed, eller træt regulator. Kan du ikke låne en enden for at prøve?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis