Dører falder af snap in hængsler

Vi købte et brugt hus for 2 år siden, som havde fået nye døre indvendigt. Disse sidder på snap ind hænglser men desværre sidder de rigtig dårligt fast. Delen der sidder i karmen glider ganske enkelt ud af delen i døren lige så stille, hvis man da ikke glemmer en dørstopper eller børnene tager lidt for hårdt i døren. Det er rigtig træls at skulle gå og sætte døre på i tide og utide.

Hvad kan man gøre? Til tider har jeg været ved at sætte en skrue i så det ikke kan glide ud, men det kan jo ikke være meningen. Har den forrige ejer sat døre til ét system fast på et andet?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om det ikke rigtig passer sammen. Men der skar da ikke noget ved at bore ind igennem plast netop der hvor det firkantede hul er. Husk at der skal undersænkes lidt i plastdelen så skruen ikke stikker frem.
For mig at se er døren skubbet lidt for langt ind på hængsel, men det ses bedst  når du lukker døren i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøv at vend beslaget på døren, altså den side der sider ud af nu, skal ind ad istedet også prøv at sæt døren på bagefter.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Vis det ikke er der fejlen ligger, så køb et nyt plast beslag til døren
https://www.carl-ras.dk/doerdel-g2434?product=41115712/41115712

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Tak for alle svar.
Beslagene var helt éns uanset hvordan man vendte dem. Derfor prøvede jeg at købe dem i Carl Ras til én dør og de passede perfekt i døren men hullerne i hængslerne var lidt for små, så beslagene kunne ikke komme helt ind. En skrue i hullet i beslaget og så sad det hele på plads.

De gamle beslag griber ikke ret dybt ind i hullet så jeg kan godt forstå at dørene faldt af.

Der kom jeg til den erkendelse, at modsat hvad visse kilder har påstået, er snap in hængsler ikke en standard i Danmark. Hvis jeg skulle have dette til at passe skulle jeg både købe nye hængsler og beslag.

Valgte faldt til sidst på at lave et undersænket hul i hvert beslag og så en skrue igennem. Var jeg tømrer der skulle aflevere det til en kunde ville det kræve en forklaring og en accept men i forhold til at jeg selv skal skifte hængsler og belag i 8 dører er løsningen god nok til mig.
Godt du fik løst det 👍 

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis