Gulv over kælder

Jeg er gået igang med at bryde gammel gulv op På badeværelset. det viser sig jo st der er gammelt terasso under, og dettte tænker jeg Også at bryde op hvilket vil betyde der kommer lidt mere bygge Højde...  Der hvor der er mest plads er en 7-8 cm op til ønsket gulvhøjde og slidlaget skal vel Kun være 2-3 cm tykt ?
jeg skal ha installeret el gulvvarme og for st varmen ikke bare fiser ned. Kan jeg så Smide 20-30 mm flamingo Eller leca/cement mellem betondæk og slidlag for ekstra isolering fra kælder
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
anyone ? kan jeg sagtens støbe slidlaget direkte paa 20-30 mm flamingo?
man kan jo få gulvvarme plader til pexrør af flamingo, dem tænker jeg da ogsaa man støber slidlag paa ? eller tager jeg fejl ? 
Ja, men der er temmelig stor forskel på et 10 cm. betongulv og dine 2-3 cm. slidlag.

Søren O
ja det er klart, men disse plader er lavet til lav byggehøjde, det samme må vel gælde for alm stryolit ?  ville det være bedere at bruge Leca/cement ? det er der da under de andre gulve i huset

tænkte bare det kunne være nemmere og måske bedere med flamingo i bestemt tykkelse

Annonce
Jeg synes det er for risikabel et eksperiment, hvis du skal have fliser på. Er det f.eks. vinyl der skal på kan det godt lade sig gøre.
Jeg tror at den eneste mulighed for at holde varmen nogenlunde hvor du har brug for det er ved at isolere under dækket. Altså loftet i kælderrum.
Nu ved jeg ikke hvor du måler dine 7-8 cm men der skal jo også være fald i baderum, og med det mindst 30 mm fra afløb og op til hvor der eventuelt kan løbe vand ud af rummet ved døren. Her må dørtrin naturligvis godt være med hvis vådrums membran kommer med op på den.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
de 8 cm er målt fra betondækket hvor jeg har skrællet ned til og op til den ønskede overflade( guvhøjdet i gangen)  . i bruse nichen  har jeg 9 cm at gøre godt med,  derskal der jo så sænkes afløbet 3 cm hvilket vil give 6 cm,  ved 20 mm vil der jo så være plads til 40mm beton ved mit unidrain og op til 5-6 cm andre steder.. det gamle slidlag kan jeg måle er et sted mellem 2-3 cm oven på leca
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis