Hæv skurtag i den ene side

Hej,
Jeg har et skur med ensidig taghældning. Hvordan får jeg nemmest hævet højre side af taget. Skal jeg have hele taget af og skifte stolperne eller kan jeg løfte taget med en række soldater og så lægge en rem over den eksisterende rem og fastgøre den med hulplader? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du kunne bruge en eller flere donkrafte?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 15-05-2020 19:26:30

Måske du kunne bruge en eller flere donkrafte?

 Jeg har måske ikke været helt klar i spyttet, men jeg mener at jeg vil permanent hæve taget, så det får en noget lavere hældning. Og i den forbindelse, hvad er nemmest at gøre? Skifte stolperne eller sætte en rem ovenpå den eksisterende? 

Præcis. Du kunne evt. hæve den ene side ved hjælp af donkraft og lægge endnu en rem ind under. Måske den nemmeste løsning, hvis det er nemme løsninger du søger :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hæve taget og få mindre fald?? Hvis su løfter spærene, bliver de for korte

 

uldal skrev den 15-05-2020 20:40:34

Hæve taget og få mindre fald?? Hvis su løfter spærene, bliver de for korte

 Ah mon dog. Det er 15 cm, så det går nok, tænker jeg 

Annonce
Hvis man løfter spærene 15 cm i den lave ende, og for mindre fald, så bliver spærene den anelse for længere ca. 3,7 mm .
En lægte stump på ca. 40 cm lodret for hvert spær ville kunne gøre det. Skrues ind i rem og ind i spær. Det er simpelt og billigt. Men under alle omstændigheder får du jo noget åbning ud under udhæng som skal fikses.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-05-2020 00:06:33

Hvis man løfter spærene 15 cm i den lave ende, og for mindre fald, så bliver spærene den anelse for længere ca. 3,7 mm .
En lægte stump på ca. 40 cm lodret for hvert spær ville kunne gøre det. Skrues ind i rem og ind i spær. Det er simpelt og billigt. Men under alle omstændigheder får du jo noget åbning ud under udhæng som skal fikses.

 Bare så jeg forstår dig rigtig: Så du foreslår, at jeg løfter taget og så sætter en stump lægte for hvert spær, i stedet for en ny rem, der ligger ovenpå den gamle og som fastgøres med hulplader?

En ulempe ved den løsning, som jeg ser det, er at får en forøgning af vægtykkelsen. I dag er der 100mm hulrum til isolering, men ved denne her løsning, så får jeg 100mm + lægte størrelsen, hvis lægten skal skrues ind i siden af remmen og spærene.
formoder du piller beklædning af alligevel ifm isolering så du har jo forholdsvist frit spil. Så evt bare købe en rem der er 15cm højere. Evt noget spærtræ, det koster ikke meget

Bare kald mig BBB 
Jeg kan ikke rigtig se hvor isolering kommer ind i billedet. Hverken i oplæg eller på billedet er der tale om isolering.
En ekstra rem over er fint, med hulplader er det også ok. Men jeg nævner bare en billigere og lettere løsning. Ja det medfører at lægter fylder 38 mm ind i rummet. Men oppe i den højde betyder det vel ikke noget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret alle sammen, det sætter jeg stor pris på. Jeg har fået nok info til at komme videre med projektet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis