Kan I finde ud af småkagerne på DBA

Prøv og se her https://www.dba.dk/cookie-samtykke/  jeg forstår ik hvad jeg skal gøre for at slippe af med dem

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ser på indstillinger er de cookies, der vises, slået fra. Det kan du se ved at kikke ude i højre side. Der er en skyder, som kan slås fra eller til. De er som standard slået fra. Hvis du klikker på dem, så de bliver slået til, skifter farven fra grå til blå. Hvis du ruller helt ned på siden, er der et felt, hvor du accepterer indstillingerne og du ikke har lavet ændringer, er de viste cookies slået fra.

fase
tak fabrin. jeg synes det er temmelig forvirrende hvordan kan man vide at de er slået fra som standard? står det et sted. På nogen sider står der med det samme afvis alle, det er til at finde ud af. Andre sider hvis man går ind i kagerne så er det komplet umuligt at se hvad der er hvad så opgiver jeg bare og det er vel osse meningen. Hvad er ideen med at de er slået fra som standard så ku de vel lissom lige så godt ikke være der. Der er vel ingen som går ind og slår cookies til frivilligt?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du bare klikker på det røde felt med accepter, accepterer du alle cookies. Det er nok meningen, at du bare gør det, der er lettest. Under indstillinger kan du se, at de enkelte er slået fra ved at se på farven. Grå er slået fra (den hvide plet er til venstre) og blå er slået til (den hvide plet er til højre)

fase
Hej tak  for at forstå det ret. hvis jeg klikker på acceper så kommer alle cookies. Lige så snart jeg åbner indstillinger så bliver alle ikke nødvendige slået fra og så skal men bare gå hen til feltet accepter indstillinger på siden indstillinger?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Super tak  så blev jeg så meget klogere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Lige en kommentar: Grunden til, at man støder på Afvis / Accepter cookies alle steder efterhånden er, at det nu er et lovkrav (på baggrund af et EU-direktiv). Og som noget nyt er det nu specifikt beskrevet, at brugeren aktivt skal "vælge til" og ikke "vælge fra". Det er ikke længere nok, at man blot informerer om brugen af cookies. "Tænd-sluk knapperne" på DBA og andre steder må derfor ikke være udfyldt automatisk, men der må gerne være en "Accepter alle".

Så hjemmesider SKAL spørge om aktiv tilladelse, hvis reglerne skal overholdes. Og det har ret store konsekvenser for mange, når der klikkes "Afvis alle", for det betyder faktisk at statistikværktøjer heller ikke virker. Dermed aner man ikke hvor mange der reelt bruger ens side og hvordan den bruges. Det svarer lidt til, at man ejer en butik, men ikke aner om der kommer nogen og besøger den   Men så må man jo finde på andre løsninger, for det er jo ikke holdbart...

Faktisk har der lige været en sag med en dom, som siger, at man SKAL kunne få adgang til et hjemmeside uden at acceptere cookies (bortset fra "nødvendige cookies"). Et medie prøvede med en boks, der mødte brugeren med beskeden, at hvis man vil ind på websiden, er man nødt til at acceptere at der bruges cookies. Ellers kan man ikke besøge siden. De blev dømt / underkendt.


Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis