Hvor stor akku hækkeklipper

Halløjsa,
min benzin hækkeklipper gør det godt, og kører glimrende uanset hvordan jeg vender den. Dejligt.
Men jeg overvejer alligevel at udskifte den til en batteridrevet for at slippe for stanken.
Det bliver af samme mærke som jeg i forvejen har en del batterier i.
Det er til privat brug.

Dur 18v (et batteri) maskinerne, eller giver de for let op?
Alternativet er dem med 2*18v batteri.

Jeg tænker at der skal en vis sværdlængde til for at nå ind over hækken. Gider ikke de helt korte.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Makita DUH602 (18V, 60cm), og med et 5A batteri kan jeg problemfrit klippe hele min liguster hæk (ca. 50m hvor det meste skal klippes på begge sider). Jeg vil gætte på at et batteri holder til ca. 45-50 minutter på højeste hastighed, men det afhænger af, hvor tykke grene den skal tvinges igennem. Er det friske skud, så kan den klippe det på laveste hastighed, hvor batteritiden er omkring 2½ timer.

Hellere leje end at bo på gaden.
Hvis du ellers er glad for din benzinklipper, så vil brug af Aspen benzin fjerne næsten alt den grimme benzin/olie os.

Nu betyder det meget hvilken hæk du har, jeg har liguster og har en af de mindste makita til 18 volt, det klare den fint.

Men kik efter hvor hurtig de køre, havde en Bosch 18 volt før, den kørte utrolig langsomt.
Så når du er vant til en benzinklipper synes jeg du skal vælge en der køre rimelig hurtig.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har en dewalt 18v xr, den klarer opgaven ganske fint. Brugte et 2.0ah batteri til at trimme min forhave hæk 20cm, så den kom  inden for kantstenen igen. Det var ca. 10m hæk på begge sider.

 

Jeg har en af de "billige" Bosch, mener den er 50cm. Bruger gerne 2-3x 2Ah til 60-70m hæk med gennemsnitshøjde på 180cm
Jeg var også i tvivl om de ville kunne klare det i længden, men de gør det rigtig godt

 

Annonce
Hej med jer. Tak for de forskellige svar.

Det er Makita jeg i forvejen har en del batterier i, så derfor har jeg kigget på deres akku klippere. Så om 'hækken rundt' kræver et eller fem batterier er jeg ligeglad med, jeg har nok batterier til at der kan lades mens der klippes videre.

Det er mest ligusterhæk jeg har, så det er godt at vide, at en 18v er nok. Jeg har dog også en side af grunden med blandede planter som tjørn, småtræer mv.

Jeg bruger allerede Aspen i benzinklipperen i dag, men det tager ikke lugten helt. Det satans olie stinker trods alt lidt, og det gør ens tøj også bagefter. Men pyt, det lugter også af sved bagefter, så vaskes skal det under alle omstændigheder :-)

Makita laver også nogle hvor du bruger 2 x 18 volt batterier, men det vejer jo altsammen.

Vi prøver igen, i morgen --
Kolding75 skrev den 14-05-2020 14:34:06

Jeg har en Makita DUH602 (18V, 60cm), og med et 5A batteri kan jeg problemfrit klippe hele min liguster hæk (ca. 50m hvor det meste skal klippes på begge sider). Jeg vil gætte på at et batteri holder til ca. 45-50 minutter på højeste hastighed, men det afhænger af, hvor tykke grene den skal tvinges igennem. Er det friske skud, så kan den klippe det på laveste hastighed, hvor batteritiden er omkring 2½ timer.

 Jeg har den samme og det dur altså ret godt! Det kan kun anbefales og har endda købt en makita til min far også nu.

Mvh

Thomas
uhunt.dk - Alt om jagtudstyr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis