Hvordan behandles massivt asketræsgulv bedst mod hundeklør?

Hej
Vi har købt hus som har massivt asketræsgulv. Vi har et par hunde, så inden vi flytter ind, vil jeg gerne behandle gulvet så godt som muligt, så vi undgår/minimerer trælse mærker.

Hvad er den bedste behandling? Er det at give den tre gange lak eller hvad vil I foreslå?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Du kan ikke behandle gulvet så det ikke  slides af hundepoter/klør, en tyk lakering vi” dog kunne hjlæpe en smule men den bliver også slidt over tid. Kraftig slidtage på bygningsreglementer og møbler, er en af de glæder man har når man har hund. 
Klip hundens klør jævnligt. Vi har trægulve som indtil videre har overlevet fire aktive jagthunde over 30 år uden nævneværdige spor.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du skal slibe gulvene også skal de have 2 komponent gulv lak, det dur, har selv hund og mit gulv har fået 2 komponent lak, og det holder meget bedre til hunde, må jeg konkludere.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Hvilke hunde har de forskellige? Lidt off topic. Men nogle hunderacer ( inkl. Min jagtcocker) er så højt gearet at gulvet ikke holdt til det. Tænker det bliver 2-komp lak næste gang. 

Mvh Troels
Tak for svarene. Jeg kan godt høre at vi nok ikke finde en løsning som holder 100%. Jeg tror vi i første omgang prøver at oliebehandle det, og se hvordan det fungerer. Dur det ikke kan det evt. blive lak.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis