Hvad er jeres erfaringer med indbygningstoiletter?

Hej

Vi er i gang med en renovering af vores meget lille gæstetoilet. I den forbindelse kan vi se, at vi kan spare nogle cm ved at lave et indbygninstoilet i stedet for det fritstående, som vi har nu. Det vil give lidt mere plads i rummet.

Men vi har ikke de store erfaringer med indbygningstoiletter i forhold til holdbarhed,vedligehold og andre opmærksomhedspunkter, der kan være ved sådan et toilet.

Hvad erfaringer har folk med den slags toiletter? Er der ofte fejl på dem? går de meget i stykker?
Det er jo ikke helt så nemt at komme ned til bunden af cisternen, hvis den bliver utæt, men vi ved ikke om det er et problem, som folk generelt oplever.

Vi vil meget gerne høre både for og imod, så vi har det bedste grundlag for at tage beslutningen, om vi skal lave et skifte.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Indbygningscisterne er efterhånden gammel kendt teknologi og der er ikke nogen problemer med dem og du kan godt udskifte dele på dem hvis det bliver nødvendigt, specielt hvis du indbygger det i en kasse hvor du har adgang fra toppen.
Enig med PerHans. Du får et enkelt og meget rengøringsvenligt toilet, navnligt hvis du laver en samlet installationsvæg med vask. Der kan selvfølgeligt opstå utætheder, som du ikke ser med det samme - sørg for sladrehul i væggen. Opfyldning af cisterne er meget lydløs.
Ulempen er, at HVIS der opstår et problem med at toilettet løber, kræver det ofte vvs'er, for det er dælme svært at komme til ind gennem "servicehullet"og skifte pakninger, justere ventilåbner etc. - hvert fald for mig! Jeg husker ikke, at cisternen ku åbnes fra toppen (tidligere hus).

Men gevinsten i form af et toilet der ikke har cisterne, slanger, vvs rør og kloaktilslutninger der skal gøres rent, er langt at foretrække.

Mvh Troels
Du mener sikkert et væghængt toilet, for indbygget er det ikke, med mindre du laver en væg, hvor både håndvask og toilet er indbygget. Det tager ca.20 cm. af vægpladsen og er en elegant løsning. Hvis du kun vil have toilettet væghængt fylder indbygningen også ca 20 cm. Serviceringen kan foretages gennem servicelugen, som også bærer betjeningsknapperne. Du får en rengøringsvenlig installation af toilettet. Om der spares plads er en anden sag. det kommer lidt an på, hvor tæt på muren faldstammen er placeret. Geberit har en løsning, som ikke kræver, at toppladen behøver at kunne demonteres.

fase
Hej alle

Mange tak for jeres svar. Det er dejligt at kunne få lidt mere information omkring erfaringerne med de her toilettter.

Vi ville kunne sparer nogle cm, da vi i så fald skal rykke afløbet tættere på væggen (af en fagmand selvfølgelig), men da der pt er nogle cm til bagsiden af det fritstående toilet, vil det jo give noget.

Men nu har vi lidt flere informationer til at baserer vores valg på, så endnu en gang mange tak. 
Kan du komme til at indbygge den i væggen , eller i hjørnet så sparer du mere plads. Men det kommer jo an på hvad der er på den anden side.
Jeg har ret store hænder men har ingen problemer med at servicere ind fra front hullet. Der er nogle små håndtag / clips der skal trykkes på så kommer diverse stumper ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg er så ikke helt enig, men jeg er også påvirket at af være gift med en sygeplejerske med speciale i infektioner.

Jeg vil til enhver tid vælge et toilet der er rengøringvenligt - også uden at afmonterer dele der besværliggør den daglig rengøring.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der skal ikke afmonteres noget for at udføre den daglige rengøring. Og man kan få præcis de samme toilet låg som til fritstående toiletter. Så kan låget med et snuptag tages af
Det er kun ved problemer i rentvands cisternen at trykknap skal tages af. Præcis som i et fritstående hvor låget ska skrues af.
Gulv m.m. er meget nemmere at rengøre og der er ikke noget Pis der trækker ind under toilet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vi er glade for vores, det er, som nævnt,  lettere at komme rundt me støvsuger/gulvmoppe..

Vi fik fat vores op for ca. 5 år siden og ny begyndte det at løbe.. så jeg har lige renset lidt, gennem servicehullet.. Det er lidt bøvlet, men det ses altså også på de traditionelle..
(Det virkede, og løber ikke længere)

Vi har en skål, der hedder Ifö Ikon. Som er uden skyllekant, fordi det skulle være let at gøre rent.. Det er måske mere hygiejnisk, at der ikke sidder snavs under kanten, men til gengæld er kummen ikke til at holde ren, der sprøjter af og til vand op over kanten (stænk) og man skal være opmærksom på at papiret skal kastes bagud, så det ikke ligger forrest i skålen, for så bliver det ikke skyllet med ud.. (Det jeg mener er, at den skål kan jeg Ikke anbefale! ) 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har en skål magen til den Lyhne1 omtaler. Det er rigtigt, at der kan forekomme stænk, men ikke mere end at jeg vil beholde skålen. Med hensyn placeringen af papiret kan jeg overhovedet ikke genkende problemet. Så hvis jeg skulle vælge igen blev det den samme skål.

fase
Spændende!
Har du den med Easy Clean-belægning?
Min er med Geberit-cisterne, hvad er din?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis