Hvad er jeres erfaringer med indbygningstoiletter?

Hej

Vi er i gang med en renovering af vores meget lille gæstetoilet. I den forbindelse kan vi se, at vi kan spare nogle cm ved at lave et indbygninstoilet i stedet for det fritstående, som vi har nu. Det vil give lidt mere plads i rummet.

Men vi har ikke de store erfaringer med indbygningstoiletter i forhold til holdbarhed,vedligehold og andre opmærksomhedspunkter, der kan være ved sådan et toilet.

Hvad erfaringer har folk med den slags toiletter? Er der ofte fejl på dem? går de meget i stykker?
Det er jo ikke helt så nemt at komme ned til bunden af cisternen, hvis den bliver utæt, men vi ved ikke om det er et problem, som folk generelt oplever.

Vi vil meget gerne høre både for og imod, så vi har det bedste grundlag for at tage beslutningen, om vi skal lave et skifte.
Hej Vi er i gang med en renovering af vores... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lyhne og Fabian. Hvis i har Geberit stativ kan der fåes en vandbegrænser der mindsker vandsprøjt ud over kanten.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

lyhne1 skrev den 14-05-2020 21:17:26

Spændende!
Har du den med Easy Clean-belægning?
Min er med Geberit-cisterne, hvad er din?

Jeg har et Ifø sign art toilet, som vist på linket. Cisternen er Geberit, fordi jeg fik det anbefalet af VVS'eren. Grunden til at det blev Geberit cisterne er, at jeg ved, hvem der skal vedligeholdet det, nemlig mig.

Ifø toilet 


fase
Det er vist ikke helt samme model.. men godt at høre der findes gode erfaringer😀
Jeg mener vores kunne fås både med og uden easy-clean. Og dialogen med vvs'er var pænt sagt anstrengt, dengang, så jeg tror bare vi har det billigste.
Nu så jeg også at der burde være gummibrikker mellem skål og væg, det har vi ikke, måske det forklarer det gynger lidt.. Der er vist flere ting de kunne have gjort anderledes.. til trods for det tog to mand 1/2dag at montere skålen..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Lyhne1, du kan da ikke i fuldt alvor mene, at det tog 2 mand en halv dag at montere toilettet.. Med det mener jeg, at stativet var monteret og mureren havde sat fliser op og fuget. Det tog vel ca. 1 times tid at indstille ophænget og tildanne rør og skrue skålen fast. Helt ærligt det drejer sig om at indstille to gevindstænger til at gøre skålen fast, samt tildanne to rør, nemlig tilløbet af vand fra cisternen og tilslutningen til faldstammen.  Det medførte, at jeg kunne bruge mit nye toilet og det nyrenoverede badeværelse i øvrigt. 

fase
Annonce
Undskyld Mamasloth for at skrive al det, i din tråd..

Jo, det tog dem en halv dag, at hænge skålen op.. væggen er dog af gips, ellers beskriver du det fint.
Jeg tror aldrig de havde prøvet det før(eller tænkt sig at åbne monteringsanvisningen).. til trods for det var en erfaren Mester og hans søn.. Jeg kunne skrive lange beretninger om den dårlige oplevelse,med det firma, for de stod for hele vvs-delen 😭.. men vil ikke trætte jer, med det🤯

Anyways.. hvis jeg skulle hænge (og det kommer jeg til, når Fruen bliver træt nok af der) en ny skål, ville jeg i hvert fald sikre mig, at det var med rengøringsvenlig glasur😀


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Vi har et Geberit indbygget toilet. Vi har haft uendelig mange kvaler med at det løber. Den første cisterne måtte byttes på garanti, og ca. hver 3. år skal cisternen med indhold have besøg af en VVSer, der som regel må til det 2-3 gange, før det lykkes. Han er MEGET træt af det og undskylder så flittigt. Og det er ikke helt gratis og jeg kan ikke selv komme til det mere.
Vi er mildt sagt ikke tilfreds med det.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm skrev den 15-05-2020 21:00:34

Vi har et Geberit indbygget toilet. Vi har haft uendelig mange kvaler med at det løber. Den første cisterne måtte byttes på garanti, og ca. hver 3. år skal cisternen med indhold have besøg af en VVSer, der som regel må til det 2-3 gange, før det lykkes. Han er MEGET træt af det og undskylder så flittigt. Og det er ikke helt gratis og jeg kan ikke selv komme til det mere.
Vi er mildt sagt ikke tilfreds med det.

Der sætter sig kalk på den prop der åbner og lukker når man skyller ud, også kan proppen ikke slutte tæt til sidst også begynder toilettet at løbe indtil man har fjernet kalken, det er ihvertfald det der er sket for mig, en enkelt gang eller 2 i løbet af de 10 år jeg har haft min Geberit indbygnings cisterne.


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Det med kalk er jo afhængig af hvor i landet man bor ( kalk indhold i vandet ) O det samme vil ske med en gulvtoilet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis