Regler for gamle tråde - hvad synes I?

Ofte bliver der svaret på ældgamle tråde, som mange har påpeget tidligere. Indtil nu har min holdning været, at selv gamle indlæg kan være relevante både at læse og at bygge videre på. Dvs. nye ideer og holdninger kan tilføjes en gammel tråd, som dermed bliver endnu bedre. Der kan også være spørgsmål til trådstarter fra en bruger, der står med samme problem og som gerne vil have uddybning.

Men....jeg kan godt se, at det ikke altid er hensigtsmæssigt. Det er især et problem, når en helt ny bruger (måske oven i købet en spam'er) skriver i en gammel tråd - bevidst eller ubevidst - og dermed forårsager, at der sendes emails ud til XX personer.

Lad mig gerne høre hvad der er stemning for. Jeg ser de her muligheder:

  1. Vi fortsætter som altid og lader alle tråde være åbne. Den kommende nye emailfunktion reducerer antal emails der sendes.
  2. Vi laver en regel om, at nye brugere ikke kan besvare tråde ældre end X dage. Gamle brugere kan godt.
  3. Vi sætter en fast udløbsdato på, så alle tråde låses efter XX dage/måneder efter seneste indlæg
  4. Vi laver et system så trådstarter kan/skal låse en tråd, når den ikke er relevant mere. Trådstarter bliver dermed "ejer og ansvarlig" for sin tråd


Mvh. AllanE
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes forslag 3 & 4 lyder bedst, begge løsninger lyder ok.
En gammel tråd, kan jo være oprettet af en bruger, der ikke længere er aktiv, og så ikke får den låst.

Selv om en gammel tråd er låst, kan man jo stadigvæk henvise til den.

Vi prøver igen, i morgen --
En blød start kunne måske være at gøre det tydeligt, at man svarer på en gammel tråd.

En rød ramme om indtastningsfeltet og en tydelig rød tekst, når tråden er mere end x måneder gammel:
"Du er ved at skrive i en tråd, hvor der ikke har været aktivitet i 6 år. Du kan ikke være sikker på, at trådens deltagere stadig er aktive på siden.
Derfor vil du med fordel kunne oprette en ny tråd til dit spørgsmål. Klik her for at oprette en ny tråd - der indsættes automatisk en reference tilbage denne tråd." eller noget i den retning.

Stemmer hel klart for jenshøj's forslag, hvis det kan implementeres.
Alternativt er jeg mest til løsning 1, - har det fint med at der kan spørges om, "hvordan gik det så ? " efter x-år, - og netop dette kræver jo at oprindelig trådstarter adviseres om, at der er "bud efter vedkommende".

Låste tråde er i mine øjne dræbende for et forum, tråde bør kun kunne låses hvis de kører helt af sporet og ender i mudderkastning, og i så tilfælde kun af administratorer..
Skal man begrænse nye brugere, er det efter min mening mere relevant at gøre det i "Projekter", hvor folk af og til får oprettet deres spørgsmål som hører til i forum.
Det er meget svært at gøre det rigtige, fordi der er gode argumenter for alle forslag.
Der er jo også mange nye brugere der stiller et spørgsmål som der er svaret på 100 gange i forvejen, så hvis de lige ville bruge søgefunktionen ville de få svar på deres spørgsmål med det samme, i stedet for at skrive... 

Men skal jeg vælge ud fra Allans forslag så hælder jeg nok mest til 1 & 2 fordi de giver de bedste muligheder for at en tråd kan tages op igen uden at få alt for mange "dubletter" af tråde.
Vi oplever jo også folk der starter en tråd, men aldrig vender tilbage igen, med hverken buh eller bæ, og det til trods for mails...

Men jeg vil gi' Jenshøj ret at "projekter" er mere belastet af spørgsmål.
Til trods for at der rent faktisk står når man opretter et projekt, at hvis man har et spørgsmål skal det stilles i forum, og at projekter er til "pral" 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Enig med Jenshøj
En notifikation om at tråden er gammel, kunne måske være nok..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvis kun Allans muliggeder, så 1.

Hvis alternativer er tilladt, bakker jeg kraftigt op om Jenshøj's første forslag om "advardelsramme".

 

Alle forslag er velkomne! Dem jeg skriver er bare mine ideer, så fyr bare løs  

Mvh. AllanE
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis