Regler for gamle tråde - hvad synes I?

Ofte bliver der svaret på ældgamle tråde, som mange har påpeget tidligere. Indtil nu har min holdning været, at selv gamle indlæg kan være relevante både at læse og at bygge videre på. Dvs. nye ideer og holdninger kan tilføjes en gammel tråd, som dermed bliver endnu bedre. Der kan også være spørgsmål til trådstarter fra en bruger, der står med samme problem og som gerne vil have uddybning.

Men....jeg kan godt se, at det ikke altid er hensigtsmæssigt. Det er især et problem, når en helt ny bruger (måske oven i købet en spam'er) skriver i en gammel tråd - bevidst eller ubevidst - og dermed forårsager, at der sendes emails ud til XX personer.

Lad mig gerne høre hvad der er stemning for. Jeg ser de her muligheder:

  1. Vi fortsætter som altid og lader alle tråde være åbne. Den kommende nye emailfunktion reducerer antal emails der sendes.
  2. Vi laver en regel om, at nye brugere ikke kan besvare tråde ældre end X dage. Gamle brugere kan godt.
  3. Vi sætter en fast udløbsdato på, så alle tråde låses efter XX dage/måneder efter seneste indlæg
  4. Vi laver et system så trådstarter kan/skal låse en tråd, når den ikke er relevant mere. Trådstarter bliver dermed "ejer og ansvarlig" for sin tråd


Mvh. AllanE
Ofte bliver der svaret på ældgamle tråde, som... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt klart 1'eren.

Alt andet er jo det glade vanvid :-)

Nu kender jeg ikke "den kommende nye emailfunktion", men endnu et tiltag kunne være, at man ved indlæg også havde mulighed for at kunne vælge "Send mig en e-mail ved nye indlæg de næste x måned(er)/år".

/monza

djaydjay skrev den 14-05-2020 16:30:50

Stemmer hel klart for jenshøj's forslag, hvis det kan implementeres.
Alternativt er jeg mest til løsning 1, - har det fint med at der kan spørges om, "hvordan gik det så ? " efter x-år, - og netop dette kræver jo at oprindelig trådstarter adviseres om, at der er "bud efter vedkommende".

Låste tråde er i mine øjne dræbende for et forum, tråde bør kun kunne låses hvis de kører helt af sporet og ender i mudderkastning, og i så tilfælde kun af administratorer..

 Helt enig her.. Låste tråde er ikke godt for et forum. Desuden, kan en tråd blive låst hvor en kunne have god viden på området og så er det synd denne går tabt. Så hellere som Jenshøj skriver, en pop up eller anden info der viser der skrives i en gammel tråd...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Ok, så er der nyt.

Der bliver nu vist en advarsel, når man klikker på editoren og skal til at skrive et indlæg, hvis der er tale om en gammel tråd.

Advarslen vises hvis sidste indlæg i tråden er mere end 3 måneder gammel. Dvs. man får kun advarslen hvis tråden har været "inaktiv" i længere tid:

Mon ikke det vil virke?

Mvh. AllanE

Super ! 👍


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det ser rigtigt fint ud Allan.
Jeg har lige prøvet at gå ind i en gammel tråd og svare, og det er sku svært at overse at man er ved at tage en gammel tråd op.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
jenshøjs forslag er rigtig godt. Så er det op til hver enkelt at afgøre, om man vil gå videre.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis