Støbe vægtskiver

Landets fitnesscentre er coronaramte og prisen på træningsgrej er nærmest eksploderet. Som mange andre vil jeg gerne fortsætte min træning og pønser på at flække noget sammen selv - herunder særligt vægtskiver. Jeg tænker at støbe dem i beton (+jern), men ved ikke hvilken slags/blanding jeg skal bruge. De skal jo kunne tåle lidt stød ifm. dødløft, uden at jeg dog er typen der smider med dem. Kan stolpebeton klare opgaven, eller skal jeg bruge en stærkere blanding? Tænker skiverne skal måle ca ø45 og veje ca. 15-20 kg.
Landets fitnesscentre er coronaramte og prisen på... Vis hele indlægget
64 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Efter at have lavet et utal forskellige beton vægtskiver kom jeg frem til noget som faktisk var ganske godt :)
En specialfremstillet støbeform på Ø45, centerring og rionet. Så fik jeg endelig vægte som jeg var tilfreds med.

Størrelsen lige til et 16" opskåret cykeldæk. Så bliver gulvet også beskyttet ;)
Var nødt til at bygge et stativ ud af de overskydende terassebrædder.

De ser jo mega fine ud, men når man står ude i græsset så er gummikanten ret ligemeget. Hvad bruger du som centerring? det eneste jeg kunne find var at bruge et 32mm plastrør som jeg så tog ud bagefter, Men ville godt ha haft en reel bøsning til en 30mm stang.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Til en OL standard stang kan du faktisk bruge et 51mm udstødningsrør, eller et 60mm pvc rør med tykke vægge.
Til en 3/4" stang kan man bruge pvc rør med en indre diameter på 28mm.

Og jeg ville ikke tage centerringen ud igen.
Da jeg startede mit projekt var alt udsolgt så jeg købte en 30mm massiv jernstang hos den lokale smed. Derfor mangler jeg et rør på 31mm indvendig dia. Og jeg var nødt til at ta mit plastrør på 32mm udv ud af skiven for at få den på stangen. Måske findes det ikke. det var bare fordi at din stang så ik ud som en 50mm. Så jeg tænkte at du havde noget som kunne bruges.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også