Maling - hvorfor er Fluggers 4 gange så dyr?

Denne vægmaling test for 10L under 600,- konkluderer at SwingColor vinder (p.t. 299,- for 10L)

https://images.bonnier.cloud/files/gds/production/20190606154718/DKGDS1910_29862Z_DKGDS_Indendoers-maling-test.pdf

Fluggers Flutex vægmaling er ikke med, da den koster 1.199 for 10L.
Jeg ved ikke meget om maling, men er der nogle som vil anbefale at bruge fluggers 4 gange så dyr maling frem for den billige fra Bauhaus som både er dækkende og robust ifølge testen? Og hvorfor? Er det værd at give 4 gange så meget for Fluggers?

https://www.bauhaus.dk/swingcolor-vaegmaling-rahvid-10-l

https://www.flugger.dk/maling-tapet/indend%C3%B8rs/flutex-10

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flügger er en rigtig god maling, tjek Flügger Horsens hjemmeside de har 10 L ,Flutex 10 Til 679kr

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
telebox skrev den 13-05-2020 23:00:00

#MNK
Det betvivler jeg ikke, men hvad får jeg mere for den over dobbelte pris som Swingcolor ikke tilbyder?
Den dækker bedre, plus den er meget mere robust i årene efter man har malet, den tåler nedvaskning osv uden problem.
Også er den bare bedre at male med.

 


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Flügger er dygtige kemikere, men har ringe kendskab til træ:

For år tilbage malede en bekendt nogle unikke træsøjler opført i 1918 med Flüggers fludium. Kort tid efter var der rådangreb.

Min bekendt anlagde sag mod Flügger. Hvad forliget blev ved jeg ikke, men det blev dyrt for Flügger.

Morale: Hold dig langt væk fra Flüggers fludium.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
#Telebox
Flügger er også svanemærket. 

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Annonce
Svanemærket er en akademisk øvelse der udelukkende går på de miljømæssige påvirkninger.

Der findes ingen underbyggede beviser for at svanemærket opfylder hovedkravet - at beskytte træ mod nedbrydelige mikroorganismer.

Danmark tilsluttede sig ordningen i 1997. Det betyder i praksis at ordningens korte levetid endnu ikke kan anvendes som argument som træbeskyttelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 13-05-2020 23:40:06

Svanemærket er en akademisk øvelse der udelukkende går på de miljømæssige påvirkninger.

Der findes ingen underbyggede beviser for at svanemærket opfylder hovedkravet - at beskytte træ mod nedbrydelige mikroorganismer.

Danmark tilsluttede sig ordningen i 1997. Det betyder i praksis at ordningens korte levetid endnu ikke kan anvendes som argument som træbeskyttelse.

Øh ja vi er nogen der skal leve mange år på denne jord endu, så vi vil godt passe på miljøet.
Flügger Woodtex bruger jeg til at beskytte mit træ.

 


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Det er vigtigt at forstå de forskellige mærkninger korrekt.

Svanemærket er en god rettesnor til vurdering af miljøbelastende varegrupper med fokus på de sundheds problematiske indholdsstoffer, men har ingen relationer til træbeskyttelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg fik lavet et soveværelse prof for 3 år siden. Væv ned, spartel, filt og maling. Opdagede så at hun brugte den billigste Jem&Fix maling til det. Tror den står til 200 kr. For ti l. Jeg var temmelig skeptisk, men resultatet fejler ikke noget og står fint endnu.

Kender en maler, der sværger til de dyre mærker, først og fremmest fordi de er lette at arbejde med - det betyder noget når man står med rullen hele dagen. Men underligt nok kan han også købe de kendte mærker som pro til 30-40% af detailprisen. Nogen producenter laver sågar "pro" malinger som ikke sælges til private - i min tolkning alene for at retfærdiggøre detailprisen - så kan man jo sige at det ikke er samme produkt.

Er ikke tvivl om at avancerne er enorme, og at forskellen ikke tilnærmelsesvis afspejler kvaliteten og nogen sidder tungt på markedet i DK (som LK for el). Men blot min mening. 


Mvh Troels
Har faktisk lige brugt de to til de værelser jeg har renoveret. Flugger i det første og Swing i nummer to, for at spare penge. Min personlige mening er, Swing er fin, men den er ikke så god at male med som Flugger. Resultatet er heller ikke helt ens. Står man og kigger på begge vægge nu, kan man godt mærke en forskel i kvaliteten. Jeg måtte også male en ekstra gang med Swing, for at få samme resultat, så man skal også lige tænke på at man måske skal have en ekstra spand Swing i forhold til Flugger

Men forskellene er små og hvis man ser på prisen, så vinder Swing helt klart. Jeg vil kun anbefale at man fortynder første lag en lille smule ifølge anvisningerne, det gør første lag noget nemmere (på grundet glasfilt)

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også