Maling - hvorfor er Fluggers 4 gange så dyr?

Denne vægmaling test for 10L under 600,- konkluderer at SwingColor vinder (p.t. 299,- for 10L)

https://images.bonnier.cloud/files/gds/production/20190606154718/DKGDS1910_29862Z_DKGDS_Indendoers-maling-test.pdf

Fluggers Flutex vægmaling er ikke med, da den koster 1.199 for 10L.
Jeg ved ikke meget om maling, men er der nogle som vil anbefale at bruge fluggers 4 gange så dyr maling frem for den billige fra Bauhaus som både er dækkende og robust ifølge testen? Og hvorfor? Er det værd at give 4 gange så meget for Fluggers?

https://www.bauhaus.dk/swingcolor-vaegmaling-rahvid-10-l

https://www.flugger.dk/maling-tapet/indend%C3%B8rs/flutex-10

Denne vægmaling test for 10L under 600... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 14-05-2020 00:05:51

Det er vigtigt at forstå de forskellige mærkninger korrekt.

Svanemærket er en god rettesnor til vurdering af miljøbelastende varegrupper med fokus på de sundheds problematiske indholdsstoffer, men har ingen relationer til træbeskyttelse.

 Men er det ikke vægmaling som der tales om?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvorfor koster et Hugo Boss jakkesæt 4 gange så meget, som hvis du køber i H&M? Navnet og det faktum, at folk der køber det gennem lang tid er blevet overbevist om, at det er pengene værd.
Selvfølgelig vil der ofte være en kvalitetsforskel. Men du betaler i den grad merpris for at få det produkt, der har det bedste ry. Ikke nødvendigvis det produkt, der holder fire gange så godt eller er fire gange pænere hvid, når det er på væggen.

Der er KÆMPE avance på Flüggers produkter, hvis man handler som privat. Prisen på 10 liter Flutex 5 for en malermester, der handler meget på et år, ligger vel omkring 200-250kr spanden. For en privat skal du rask væk give 1200kr for samme spand.
Men hvis du er rigtig smart, så køber du i stedet en spand Yunik maling glans 5, da indholdet i denne skulle være identisk med det, du får i en spand mærket med Flügger. Samme fabrik, samme surdej, forskellige segmenter de prøver at ramme. Skidesmart at have et dyrt mærke og et no-name brand, så man kan ramme hele markedet med samme produkt.
Kohberg gør det samme med deres morgenboller. Læs bagpå bollepakkerne Aldi og Lidl, lur mig om ikke der står Made in Kohberg med småt et sted.

Nå, tilbage til det der betyder noget. Flüggers produkter er vanvittigt gode i min optik. Nemme at arbejde med, ofte kan man spare en arbejdsgang, fordi de dækker godt. Men ikke så det retfærdiggør en pris på 1200kr spanden.
Så enten ville jeg købe Yunik maling, hvis du gerne vil have Flügger. Ellers kan du i københavnsområdet finde folk på DBA, der sælger Flügger maling billigt (køber direkte hos Flügger med henblik på videresalg).
Og ellers ville jeg gå med PP Mestermaling købt hos Malgodt med 25% rabat ved brug af LDS rabatkoden.

Omkring Jem og Fix maling, så er det min erfaring, at den hvide maling er ualmindeligt gul, når den kommer  på væggen. Så jo, der er helt klart kvalitetsforskel.
Rantzau skrev den 14-05-2020 08:43:10

Det er ikke afgørende. Svanemærket omhandler stadig udelukkende de sundheds problematiske indholdsstoffer.

 Eftersom det er indendørs maling så er det da vigtigt at undgå sundhedsskadelige stoffer. Det er jo netop ikke træbeskyttelse.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Enig. Jeg nævnte skrækeksemplet så det egentlige formål med maling/træbeskyttelse ikke overses.

Indendørs spiller faktorer som glans, dækkeevne, vaskbarhed etc. etc. også en rolle for valg af maling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa! Fluggers maling er ikke som den har været! Det er blevet alt for dyrt i forhold til kvaliteten. Deres kvalitet er simpelthen ikke god mere.
Personligt vil jeg anbefale dyrups robust serie.
Grunden til at produkterne er dyrere er simpelthen fordi de er bedre.(ikke i fluggers tilfælde)
Det kan mærkes på hvordan den er at påføre, tørretider og dækkeevne.
Har været ude mange gange hvor folk har malet med billig maling. Resultet har tit været at vedhæftningen af den gode maling bagefter bliver forringet og den kan i værste tilfælde boble op. Derudover kan det også ses på lysindfald. Dyrups robust serie er f.eks. Meget velegnet til glatte vægge da den står mere jævn end andre malinger.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også