Skur, indvendig beklædning - ventilation?

Hej
Jeg er ved at bygge et isoleret - men uopvarmet - skur og er kommet lidt i tvivl om min indvendige beklædning.
Jeg planlægger at sætte OSB plader op, men er blevet usikker på om de reelt vil komme til at fungere som dampspærre, hvilket jeg har læst mig til man skal undgå når skuret er uopvarmet.

Primært vil jeg gerne gøre hvad der er muligt for at begrænse fugt i skuret. I sidste instans sætter jeg affugter op hvis fugtniveauet bliver utilfredsstillende.

A: Burde jeg sætte forskallin op indvendig og slå beklædningen på forskallingen, og så lave ventilationsspalter ved gulv og loft og/eller sætte ventilationsriste i pladerne, for at eventuel fugt "lettere" kan diffunere ud gennem isoleringen?

B: Eller skal jeg bare slå OSB-pladerne direkte på regler/spær dvs. direkte mod isoleringen og så fuge alle kanter for derved at gøre skuret mere tæt?

Måske også set i forhold til om jeg senere bliver nødt til sætte affugter op alligevel hvor jeg vel så er mere interesseret i at skuret er tæt.

Tak

PS: Opbygningen er profilbrædder på siderne, tagpap på taget og begge steder ventilationsspalter + vindpap + isolering.


Bare kald mig BBB 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bumper lige en gang for at se om nogen har et bud:-)

Bare kald mig BBB 
Tak for dit svar.
Ja tænker også at uden varme vil jeg altid have en vis fugtudfordring.
Tænker jeg forskaller under den indvendige beklædning og monterer den, og venter med yderligere skridt indtil jeg får nogle fugtmålinger gennem sæsonen for at se hvordan fugten udvikler sig.

Bare kald mig BBB 
Jeg har selv et ret stort skur uden opvarmning. Der er 1 på 2 beklædning, vindpap og indvendig kun høvlede forskallinger vandret med 40 cm mellemrum til at hænge redskaber op på. skuret er lagt mod vest og er løftet 25 cm over niveau med trægulv, samtidig med, der er gravet ud. Der er ikke fugt i store mængder. Når det er uisoleret, drejer det sig om luftudskiftning. Sollys gør også sit arbejde Mht opvarmning. Måske et vindue kan hjælpe. Jeg har en stribe armerede klare plader midt i rummet.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis