At installere en ny stikkontakt

Hej. I vores "nye" hus i badeværelset er der to afbrydere på væggen (se billede). Den øverste tænder lyset og den nederste (afbryder med fjeder) var til at tænde ventilator men der blev bagefter af den sidste ejer monteret en ny ventilator med fugtsensor. Denne ventilator vil kun virke når man slukker og tænder sikring ved eltavlen. Så virker det et par minutter og aldrig igen. Jeg har prøvet at justere med skruetrækker (sensitivitet) men det hjælper ikke. Men måske er det ventilator som er gået i stykker... lige meget.
SPØRGSMÅL: kan man skifte den nederste afbryder til en stikkontakt? Hvis JA, hvordan?
På forhånd tak!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mfrost
mfrost
2556 9400
Ja muligvis og når jeg siger muligvis så kommer den an på om den muffesamling med en sort og en blå er en nulleder, i så fald jeg, men du har kan ikke gøre det lovligt uden at der kommer en jordleder med som det ikke se ud til at du har, så der skal trækkes en ny. Et andet sted fra. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Ny dampspærre i 70’er hus
    Lav-Hus (læst 197 gange)
  2. Stikkontakt
    Belysning (læst 334 gange)
  3. hvide hår i mit toilet?
    Lav-Hus (læst 11367 gange)
  4. Kiprelæ brændt af?
    Belysning (læst 224 gange)
  5. Regnvejr vs yderbeklædning/maling
    Lav-Hus (læst 247 gange)
  6. Smæld / pop(?) i hus
    Lav-Hus (læst 304 gange)
  7. Reparation af Monana møbel
    Lav-Hobby (læst 280 gange)
  8. Skillevæggen der gør vrøvl
    Lav-Hus (læst 1101 gange)
  9. Bjælke dimensionering og understøtning
    Lav-Hus (læst 242 gange)
  10. Dokumentationskrav - eksempler?
    Jura, reglementer og krav (læst 331 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med