Delvis renovering af bad uden total entreprise i etageejendom

Hej LDS'ere, nu vil jeg kaste mig ud i den dybe ende.
Er der nogen som har erfaring renovering af bad i lejlighed/etageejendom uden totalentreprisen entreprise?

Sagen (så kort som den kan beskrives) jeg bor i en gammel ejendom (andel) fra 1898/1900 som er blevet renoveret/ombygget en gang i 30'erne hvad jeg er informeret om. Mit gulvafløb og det indbyggede r siddebadekar er vel omtrent fra samme periode og afløbet synger nu på sidste vers da det løber over hver gang jeg tager et brusebad.
Da jeg bor på 1.sal vil en udskiftning af afløbet/vandlås, omfatte et brud på underboens loft samt mit eget gulv.

Jeg har forsøgt at google mig frem til hvad det koste at få skiftet afløbet med den efterfølgende udbedring af underbos loft mm.
Desværre finder jeg kun priseksempler og prisberegnere på total renovering af badeværelser, der alle starter fra 100.000 kr for 3 kvm. (med nyt toilet, maling und alles)

Da mit budget pt. kun rækker en ca,30.000, da nogle ting som toilettet er skiftet inden for de sidste par år, og andet pt ikke er så presserende at få ordnet, kunne jeg forestille mig at tage renoveringen i etaper, så jeg først og fremmest får styr på det som ikke fungere (gulvafløbet) og så renovere vægge, el mm på et senere tidspunkt, når der er sparret lidt flere penge sammen.

Så har nogen erfaring med hvad det kan koste at få skiftet et gulvafløb i en lejlighed med efterfølgende udbedring af skader hos underbo, hvis man selv skal koordinere håndværkerne?

Jeg har i forbindelse med renovering af gulvafløb også en drøm om at få fjernet det gamle side-badekar indstalleret en bruseniece eller et bundkar og brusevæg( på billedet imellem badzonen og håndvasken). Med kravene til et moderne bad, er jeg klar på at jeg nok skal have monteret vådrumsgips,-membran og nye fliser, men vil man kunne nøjes med at gøre dette udelukkende i vådrumszonen, eller er der krav til at alle vægge skal renoveres efter gældende regler hvis man først starter et sted?

Det vedhæftede billede er af den nuværende installation med badekar og afløb.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og du har forsøgt med andet end blot den svupper, til at rense afløbet med, - rensebånd og lign ??
Kunne problemet med afløbet midlertidigt fikses, ville det jo give lidt mere tid til at stampe nogle flere penge sammen, for du har helt sikkert ret i, at det er nærmest svimlende dyrt at få lavet et sådan badeværelse.
Og jeg tror desværrre ikke at dine 30.000,- rækker til blot en begrænset renovering, når det involverer afløb og loft i underbos lejlighed   
Du bør begynde med at se på, hvordan badeværelset skal se ud, når du er færdig, ellers kan du komme ud for at få lavet noget, som skal laves om bagefter. Er du sikker på at afløbet fejler noget og ikke bare trænger til at bliver renset. Badekaret kan du fjerne uden større udgifter. Derefter fjerner du fliser og laver vådrumssikring og sætter nye fliser op. Nu koster det penge, så dine 30000 er hurtigt væk. En total renovering skyder jeg på er i omegnen af 100000 kr.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også