Spørgsmål til badeværelse

Hejsa
Jeg er ved at renovere vores lille ekstra badeværelse og jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal sætte fliser og vådrumsmembran på væggen modsat bruseren. Jeg regner med at sætte fliser på de to vægge i hjørnet da der imellem håndvask og bruser kommer en glas brugevæg.
Rummet er 135 cm x 220 cm og min bruseniche bliver 80x80 -i teorien er der vel ikke krav om fliser og vådrumsmembran modsat bruser da der er længere til modsatte væg end 50 cm?

Se vedlagte tegning.

Hilsen
Bjørn
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i små badeværelser er der krav om vådrums membran på alle vægge.
Men der er en del tvivl om hvornår man i det hele taget skal vådrums sikre når man renoverer. Her er link til en artikel omkring emnet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svaret Erik
Jeg synes ikke den artikel giver mig noget endegyldigt svar - særligt da artiklen omhandler rep og mindre renovering.
https://www.bolius.dk/vaegge-i-badevaerelser-17979

Mit badeværelse er under 3,25 m2 men bredden er over 130 cm.
Måske er det mest sikkert at sætte membran og fliser på alle vægge da jeg jo også skal sikre ved håndvasken.
Det ville være rart med en fagperson som kan fortælle om hele mit badeværelse efter reglerne skal have membran på alle vægge.
Så er det et mindre rum hvor der skal vådrums membran på det hele. Der står og / eller Så bare en af kriterier er tilstede så er det et mindre rum.
Jeg henviste til artikel fordi jeg ikke ved hvor stor renovering du er i gang med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for endnu et hurtigt svar. Nogle steder hvor jeg læser står der OG men andre steder står der OG/ELLER. Jeg må til kilden og læse hvad der står i SBI. Badeværelset er totaltrenoveret. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis