justering af ny dobbelt yderdør?

Jeg fik ny dobbeltdør i plastik sidste år og de har en gang justeret døren fra salgsstedet. Det er Rehau profiler og kan ikke huske låsekassen.
Probelemt er at jeg kan se luft i bunden af den store dør indefra og jeg skal gerne have døret lukket lidt længere ind mod bundstykket og vil mene det er det beslag på billede 2 der skal kunne gøre det, men kan ikke se hvordan?
nogen der kan hjælpe

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej klavil 🙂

Jeg kan umiddelbart ikke se at man skal kunne justere det lille bundbeslag i bundstykket. Til gengæld er der måske en justeringsmulighed i selve den pal der går ind og låser sig fast i bundbeslaget? Prøv evt. at se om man kan dreje det, så det strammere døren tættere på karmen(det er ikke alle paskviller der har denne indstilling) 

Alternativ 1: Tjek om der er en justeringsmulighed i det nederste hængsel på karmen til det dørblad der skal justeres ind (det er der sjældent, men det hænder)

Alternativ 2: tjek om der er en justeringsmulighed i bunden af paskviller på det tilstødende dørblad.

Sidste udvej er at partiet kan være sat i ude af vinkel der gør at der er utæthed.
Dvs. at du højest sandsynligt skal "ommontere partiet" dog nok kun i den side hvor du har problemet. ☺️

Når man monterer sådanne partier skal der simpelthen så lidt til for at det ikke kører perfekt.

Jeg håber at der er lidt hjælp at hente, selvom det kan være svært at konkludere noget ud fra billeder. 

Mvh.

Faglært tømrer 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis