Danmark rundt i optimistjolle?

Hej !

Jeg har fået en - måske skør idé?.

Jeg kender en hel del mennesker fordelt rundt i hele DK. Derfor ville det være både dyrt, besværligt og håbløst at tage rundt til dem alle med toget.

Nu har jeg 12 års erfaring i optimistjolle, men kun til småture. Har dog været på sejerØ.

Men er det overhovedet realistisk at sejle Danmark rundt i en optimistjolle? Jeg er pensionist, så der er ikke nogen fast tidsplan / børn jeg skal hjem og passe /job jeg skal møde på.

Måske starte med Sjælland rundt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tegn en god livsforsikring, and go for it.
Du vil nok næppe overleve, evt. vil du få en tur i helikopter.
Set i lyset af dine indlæg herinde - så sæt i gang,, og lad være med at tage mobiltelefon med..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror du skal op i en lidt større jollen end en optimist jolle. Måske zoom 8 jolle.

Med venlig hilsen
Kristoffer
Læs mere om Rionet

Der er jo ikke meget plads til at medbringe det nødvendige. Men du kan vel købe sådan stor plast balje, måske et børnebadekar. Så sætter du en snor i den og der er en lille anhænger. Den kan vist godt bære en lille kasse bajere og nogle flasker vodka.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Beklager mit negative svar - men det eneste fuzzer skriver herinde er når han skriver om sex/ skraldeproblemer/m.m. / eller den båd der er meget værd, som han så ikke vil have selv
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil helst bare undgå en motorbåd, for så er jeg jo afhænging af at der altid er en havn med en "tankstation i nærheden.

Det er der jo også i det fleste havne, men det ville utvivlsom stadig være billigere for sejl.

Altså nu har jeg før hørt om nogen som har sejlet hele Danmark rundt ved endda at RO sekv i en kano, så hvorfor skulle man ikke kunne i en optimistjolle? Der er jo trods alt sejl på , så man ikke skal ro hele vejen +

tænker også jeg kan starte med sjælland rundt, inden jeg tar hele sjælland rundt, bare for at få noger erfaring.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis