Fjerne vægge på 1.sal

Hej Allesammen.

Jeg har fulgt med længe fra sidelinjen, men enten kan jeg ikke finde ud af hvad jeg skal søge på (nok mest sandsynligt), eller også er der bare ikke noget om emnet - så nu bliver jeg sgu aktiv.

Jeg skal renovere hele 1.sal på et rækkehus fra slut 40'erne, hovedsageligt i forbindelse med at taget skal understryges, isoleres og de 2 kviste skal også have en tur.
Lige nu er der ikke noget undertag på. Der er loft og skunk som er meget lidt isoleret. Det er umuligt at understryge ved skråvæggene ud til taget.

Så jeg havde tænkt mig at gøre følgende:

- Fjerne alle el-installationer
- Fjerne alle væggene helt ud til taget (Al indmaden om man vil)
- Rette og understryge tegltaget
- Renovere + isolere kvistene
- Isolere taget ved at sætte plader, spær og isolering osv. op
- Lave ny rumdeling med isolerede vægge (fra 3 til 2 værelser)

Mit spørgsmål her er om jeg "bare" kan begynde at rive væge og skråvægge ned ud til tegltaget, fjerne skunken osv. eller om jeg skal være særligt opmærksom på noget i forhold til understøttelse eller lignende?

Mit umiddelbare tanke er at væggene ikke er bærende, og jeg derfor bare kan begynde at rive det ned, men jeg kan ikke finde noget om det.

På forhånd tak!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Du kan godt rive alle skillerum ned, hvis vi snakker om 1. sal på et almindeligt 1 1/2 plans hus. Er der flere etager så er sagen anderledes.
Jeg har er lige ved at afslutte sådan en sag. Der stroppede jeg ned til lægter med hulbånd. I stedet for at bruge reglar eller spærtræ. Altså 3-4 strimler bred hulbånd pr. spær på 30-35 cm ( afhængig af isolerings tykkelse.) Der på skruede jeg så lægter så de var på linje. Dampspærre og en langsgående forskalling antal afhængig af loft typen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis