Udskiftning af sikringsskuffe i gruppeafbryder

Hej

Jeg står også i den uheldige situation, at jeg har knække noget af en sikringsskuffe i en gruppeafbryder. Så vidt jeg har kunnet læse i en anden tråd, må jeg gerne skifte skuffen så længe den er under 10A, hvilket den er (Se her). Der gives i den tråd det råd at man bare skal bruge lidt vold. Det har jeg nu gjort, men det lykkedes stadig ikke.

Jeg har fået en ny skuffe hjem samt et 'værktøj' til at tage skuffen ud med. Værktøjet er en lille flad plastikdims som man skal indføre langs skuffen - på en eller anden måde (Se dimsen her)
Men jeg kan stadig ikke få skuffen ud. Er der nogen af jer, som ved hvordan man får den ud og evt. hvordan plastikdimsen skal anvendes helt præcist?

Mvh

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke kan få den ud, er det byt til nyt.
Jeg mener dog ikke at det er noget at du selv må rode med da det som minimum kræver L-AUS. Du har jo stadig spænding på indgangen til HPFI.
Hvis HPFI er slukket er der ikke spænding på nogen af grupperne OG hvis bare sikrings gruppen er slukket er der ikek spænding på sikrings afsnittet.
Jeg har trukket mange ud med den "vold " jeg har rådgivet om i den anden tråd, og har aldrig set sådan en fyr.
Men det kan jo være et andet fabrikat end LK og så skal der andre metoder til.
Du kan jo se på den nye som du har hvor modhager sider. måske hjælper det at klemme den sammen fra oven.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak for svarene. Jeg vil prøve igen med lidt baksen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis