GOODNATURE A24 Rottefælde

Hej med Jer

Er der nogle der har erfaringer med denne rottefælde som er drevet af C02 tryk?

Gode som dårlige...

https://goodnaturetraps.co.uk/humane-rat-traps/


Mange hilsner
Polite
 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har nogle af den type på arbejde, kan ikke huske fabrikatet.
De virker på den måde at der er et duftstof/lokkemiddel som tiltrækker rotterne.
Er rotten først inde og snuse til lokkemidlet, ja så dør den.
Men nu er rotter jo nogle snu bæster, så ofte skal en fælde stå i nogen tid før de ryger i.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak Je_ns - jeg har ikke set andre fabrikater af denne her model, så det er nok den.
Ja, jeg læste en del reviews på deres egen side, og de nævner selv at rotterne skal vænne sig til fælden, og det tager lidt tid. Nu har jeg bestilt den, så nu skal det prøves..

Mange hilsner
Polite
 
polite skrev den 12-05-2020 11:53:18

Tak Je_ns - jeg har ikke set andre fabrikater af denne her model, så det er nok den.
Ja, jeg læste en del reviews på deres egen side, og de nævner selv at rotterne skal vænne sig til fælden, og det tager lidt tid. Nu har jeg bestilt den, så nu skal det prøves..

 Hvad er dommen så ?? Virker det ? 😜

Hej Thomas

Hmmm.. enten har jeg ingen rotter, eller også virker fælden overhovedet ikke på rotter!! Det er dog også længe siden at jeg har set spor af rotter, så det er lidt svært at sige :-)

Mange hilsner
Polite
 
polite skrev den 24-01-2021 18:48:00

Hej Thomas

Hmmm.. enten har jeg ingen rotter, eller også virker fælden overhovedet ikke på rotter!! Det er dog også længe siden at jeg har set spor af rotter, så det er lidt svært at sige :-)

 Okay, ja jeg mangler nemlig lige en live erfaring, da jeg har rotter både set og hørt flere gange dagligt 😬 og har rottemand på men de fælder går de ligeså fint udenom 


Annonce
Hvad vil du egentlig med en rottefælde?

Hvis du vil kunne påvise at du har rotter giver det mening.

Men hvis du vil prøve at komme af med rotterne: glem det. For hver eneste du fanger kommer der to nye. Den eneste løsning er, at fjerne deres leve/formeringssteder, dvs. sørge for at kloakker er i orden, at riste lukker rigtigt, at der ikke er huller i murene osv. osv. osv.
Ellers har du et livsværk der aldrig bliver færdigt.

Bent Andersen skrev den 25-01-2021 21:29:24

Hvad vil du egentlig med en rottefælde?

Hvis du vil kunne påvise at du har rotter giver det mening.

Men hvis du vil prøve at komme af med rotterne: glem det. For hver eneste du fanger kommer der to nye. Den eneste løsning er, at fjerne deres leve/formeringssteder, dvs. sørge for at kloakker er i orden, at riste lukker rigtigt, at der ikke er huller i murene osv. osv. osv.
Ellers har du et livsværk der aldrig bliver færdigt.

Har / havde vagtler afsat igår af samme årsag, de gik i foderet... Synes bare det er en skam ikke at kunne holde små fjerkræ uden de ækle skod dyr kommer, lukker ellers pænt foder af mm... Men der er jo altid lidt i deres foder tårn..
Rottefænger har været med en kasse men den går de ligeså fint rundt om, deraf mit spørgsmål... Men må.vel bare indse at jeg ikke kan holde små fugle hvis ikke man kan komme de kræ til livs 😑

 

Enig med Bent, gennemgå ejendommen minutiøst.: Alt spiseligt skal i lukkede beholdere, gammel skrammel som de kan bo under skal bæk, sæt hønsehuset på pæle, luk af til hulrum (træterrasse, mv), få en kat el 2. Gør evt som trafikstyrelsen - de har ryddet rundt om affaldsbeholderne så der er frit, og har opsat uglekasser. 
Vi havde rotter i hækken, fordi vi fodrede fuglene, og foderbrættet stod i hækken, vi holdt så med at fodre fugle på den måde, men der kom rotter med jævne mellemrum i flere år efter, der er som om har der først været rotter, så kommer de nemt igen.
Heldigvis fik jeg fat i noget trædegift, når rottehullerne blev pudret med det, var det hurtigt slut med rotter. (det er for øvrigt vist mange år siden trædegift blev forbudt, men det virker)
Heldigvis har vi aldrig haft de modbydelige bæster indendørs...

Og nej jeg kan på ingen måde skaffe trædegift   

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis