Ny gavl beklædning

Hej , vi vil gerne have en ny gavl beklædning der ligger vandret , har lige et par spørgsmål :)

1.Hvilket noget træ skal vi købe ? Helst ikke alt for dyrt :)
2.Hvilket noget maling skal vi købe ( de skal være antrasit )
3. Kan vi montere det ude på vores nuværende beklædning , eller er det bedre at rive det gamle ned ?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville vælge en fibercement klinkbeklædning. Det koster nok 30-50 % mere end træ samlet. Til gengæld sparer du de 1200 kr til træbeskyttelse, og du skal ikke forholde dig til det de næste 15-20 år.
Du bør tage træet af og montere vindpap,afstandslister og ventilationsprofiler

Mvh Troels
Jeg ville ikke røre fibercement med en ildtang... men kun pga. æstetik - holdbarheden er som TRRA uovertruffen. Det ligner bare ikke træ...

Jeg ville bruge lærk klink.
Herpå en grunder (Eks. Jotun Visir Oliegrunder) og en dækkende træbeskyttelse (eks. Jotun Demidekk Ultimate Helmat) - husk rabat via lds på malgodt! 

Hvis du behandler det ordentligt behøves du ikke skifte det i din levetid.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
madon skrev den 12-05-2020 08:05:54

Jeg ville ikke røre fibercement med en ildtang... men kun pga. æstetik - holdbarheden er som TRRA uovertruffen. Det ligner bare ikke træ...

Jeg ville bruge lærk klink.
Herpå en grunder (Eks. Jotun Visir Oliegrunder) og en dækkende træbeskyttelse (eks. Jotun Demidekk Ultimate Helmat) - husk rabat via lds på malgodt! 

Hvis du behandler det ordentligt behøves du ikke skifte det i din levetid.

 Jeg skal heller ikke have fibercement , havde købt dem ind , men efter en masse skræk historier valgte jeg og bytte dem igen :)


 

madon skrev den 12-05-2020 08:05:54

Jeg ville ikke røre fibercement med en ildtang... men kun pga. æstetik - holdbarheden er som TRRA uovertruffen. Det ligner bare ikke træ...

Jeg ville bruge lærk klink.
Herpå en grunder (Eks. Jotun Visir Oliegrunder) og en dækkende træbeskyttelse (eks. Jotun Demidekk Ultimate Helmat) - husk rabat via lds på malgodt! 

Hvis du behandler det ordentligt behøves du ikke skifte det i din levetid.

 Skal jeg tage den gamle beklædning ned ? Eller kan de sættes udenpå de gamle ?


 

Jeg ville da helt klart tage den gamle af inden. Hellere bruge den ekstra tid og så få en løsning der er holdbar i længden :)

Det kan dog være at du er nødt til at lave lidt om på forskalling inden under, for at klikbeklædningen har noget at tage fat i.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også