Kan det passe inverteren ikke kan trække det

Vi har opsat 2 stk 220 watt solpaneler og har 4 stk 56 AH gel batterier og en 3000 watt inverter på kolonihave huset.
Kan det passe det ikke kan trække vores køleskab som er

https://www.power.dk/hvidevarer/koel-frys-og-koelefryseskabe/koeleskabe/senz-la501w1-koeleskab/p-216794/

Det køre fint i noget tid, derefter begynder inverteren at køle af også stopper alt strøm
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan det nok godt, mener der skal en bestemt type inverter, for at trække et køleskab, som jeg husker er det noget med den skal levere en ren sinuskurve.


Vi prøver igen, i morgen --
Ja det burde den sagtens kunne klare...

Men køre du 24 volt ind i inverteren ?

Sakset fra dit link
"Indgangs spænding 20-28 i volt DC
Udgangs spænding 230 ±5% i volt AC
Vedvarende effekt 3000 i watt
Standby/On forbrug <4 watt
Køling Termostatblæser
Indikering LED
Dimensioner 285×185×543 i mm (b×h×d).
Vægt 29 i Kg.
Anbefalet DC-sikring 300A"



Vi prøver igen, i morgen --
Ja det gør jeg.
Underligt når køleskabet er sat til så køre blæseren ofte på inverteren og den slår over på overload ca hver 30-45 minut. Så skal jegslukke og tænde for inverteren igen før der er strøm, hvilket er ret så irreterende.
Men har jeg kun lamper og opladere sat til inverteren, så køre den fint uden at overloade, men den har stadig den irreterende lyd ligesom den køler af
Så tyder det på at inverteren har en defekt. (eller køleskabet)
Har du prøvet med andet der bruger lidt effekt, eks en varmeblæser, om den kan trække det.

Det kunne være godt hvis du har mulighed for at måle indgangsspændingen (volt) for at udelukke defekte batterier.

Hvis den har kørt i flere år, kunne den måske være støvet helt til indvendigt, og bliver derfor varm?


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Ham jeg købte inverteren brugt af sagde det var normalt at den larmer konstant som den gør. Og jeg aner intet om sådan noget. Træls at give 2000 kr for noget brugt der alligevel ikke virker  syntes jeg.
Den kan sagtens trække feks en kaffe maskine. Men igen så stopper den med at give strøm efter en halv kande kaffe. Så skal den slukkes og tændes for at den køre igen.
Køleskabet er helt nyt så det fejler intet.

Men tænker om det kan være fordi jeg har for lidt batterier, har jo kun de 4 stk på 56 Ah.
Ved ikke om 2-4 ekstra batterier vil hjælpe på problemet
Synes du skal få målt indgangsspændingen, er den 24 volt, når den slår fra, er det inverteren der er problemet.

I beskrivelsen af inverteren står der jo termostatblæser, så den burde ikke køre konstant, ved lav belastning.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvordan får jeg det målt samtidig med at den slår fra???
Du sætter et voltmeter på indgangen, og holder øje med om voltene falder under 24 volt.
Der står i beskrivelsen at inverteren køre fra 20 volt, så måske skal du helt ned under 20 volt før den slår fra.

Vi prøver igen, i morgen --
Skal det gøres inden den slår strømmen fra eller efter???Har sådan et voltmeter, men hvad mener du med den skal sættes på indgangen
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis