Byg selv sommerhus, pris?

Hej.
Har brug for lidt prisideer til bygselv sommerhus.
Jeg er tømrer, så vil lave alt selv, på nær sokkel, el og vand. Men har ingen erfaring med priser...
Hvad koster 80kvm sokkel?
Hvad kan jeg bygge for, kvmpris? ( træstimmel, træbeklædning, alm god kvalitet uden at være luksus)
Nogen der har lidt erfaringer på området ?
På forhånd mange tak 😊
Hej. Har brug for lidt prisideer til bygselv... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 21-05-2020 22:15:05

Man regner med Ca. 100.000 for byggemodning af grunden, dvs. Kloak, vand, el.
 

 Hvad tænker du er med i byggemodnings prisen?

Er det gravearbejdet og trækket af rør/kabler eller er det også incl tilslutningerne?

MVH Njord
Jeg byggede i 2010 en tilbygning på vores daværende træhus. Tilbygningen var på 83m2 og bygget efter alle regler mht. isolering, m.v. Træbeklædning udvendigt. Gips på vægge og lofter. Tre terrassedøre, to dobbelte sidehængslede vinduer, vindues fag på 90x200 i forbindelse med den ene terrasse dør. Et mindre vindue på badeværelset. Cembrit B7 plader på taget og ståltagrender. To skotrender. Tilbygningen indeholde to store børneværelser, soveværelse, badeværelse og walk-in closet. Hvide døre, karme, paneler, og Egetræsgulve med gulvvarme overalt.
Jeg lavede alt selv undtaget fundament og kloak. Pris for alle materialer inkl. badeværelse med granitfliser, composit bordplade med integreret håndvask, glasdøre omkring brusehjørne, samt el-installationer og ca. 32 spots ca. kr. 340.000,- inkl. moms. Jeg gav ca. kr. 100.000,- for udgravning og støbning af fundament, samt nedlægning af kloakrør til badeværelset og tilslutning til eksisterende kloak. Betonen kom færdig blandet og blev udlagt med pumpe, da der var ca. 45 meter til vejen.
Jeg lavede selv alle el-installationerne (jeg er elektriker). Gulvvarmen blev tilsluttet eksisterende luft/vand varmepumpe. Jeg trak selv alle pex-rør til gulvvarme og vandinstallationer til badeværelset. VVS-manden brugte maks 1 dag på at færdigmontere alle enderne. Pris ca. kr. 7000,-
Jeg monterede og tilsluttede selv toilet, vandhane og brusearmatur i de opsatte vægdåser.

Det var et meget hårdt projekt, som tog alt min fritid i de tre måneder det stod på. Ofte med arbejde ud på de sene nattetimer og mange aftener hvor andre holder fri og hygger med familien. Med familie og venners hjælp kan man komme langt, men de bliver også trætte på et tidspunkt. Og deler måske ikke altid samme gejst, som man selv har for sit projekt :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Absolut brugbare indlæg, tak skal i have!
Jeg regner med at kunne bygge for omkring 5000 pr kvm så. Skal lave alt selv, men sætter også et år af til det.
Udv beklædning bliver 1på2.
Kom endelig med flere erfaringer 👍🙂
Husk på at kommunen kræver dokumentation fra autoriserede mestre på stikledninger, brønde, elmålerplacering mv.
Så "alt" skal nok gradbøjes en smule til 95% eller noget i den stil. 

Elektronikteknikeren
Annonce
Gregeren: ja det er jeg med på.👍
Kunne stadig godt bruge et par ca priser på etablering af nedsivningskloak samt sokkel materialer...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis