Byg selv sommerhus, pris?

Hej.
Har brug for lidt prisideer til bygselv sommerhus.
Jeg er tømrer, så vil lave alt selv, på nær sokkel, el og vand. Men har ingen erfaring med priser...
Hvad koster 80kvm sokkel?
Hvad kan jeg bygge for, kvmpris? ( træstimmel, træbeklædning, alm god kvalitet uden at være luksus)
Nogen der har lidt erfaringer på området ?
På forhånd mange tak 😊
Hej. Har brug for lidt prisideer til bygselv... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gregeren skrev den 21-05-2020 22:15:05

Man regner med Ca. 100.000 for byggemodning af grunden, dvs. Kloak, vand, el.
 

 Hvad tænker du er med i byggemodnings prisen?

Er det gravearbejdet og trækket af rør/kabler eller er det også incl tilslutningerne?

MVH Njord
Jeg byggede i 2010 en tilbygning på vores daværende træhus. Tilbygningen var på 83m2 og bygget efter alle regler mht. isolering, m.v. Træbeklædning udvendigt. Gips på vægge og lofter. Tre terrassedøre, to dobbelte sidehængslede vinduer, vindues fag på 90x200 i forbindelse med den ene terrasse dør. Et mindre vindue på badeværelset. Cembrit B7 plader på taget og ståltagrender. To skotrender. Tilbygningen indeholde to store børneværelser, soveværelse, badeværelse og walk-in closet. Hvide døre, karme, paneler, og Egetræsgulve med gulvvarme overalt.
Jeg lavede alt selv undtaget fundament og kloak. Pris for alle materialer inkl. badeværelse med granitfliser, composit bordplade med integreret håndvask, glasdøre omkring brusehjørne, samt el-installationer og ca. 32 spots ca. kr. 340.000,- inkl. moms. Jeg gav ca. kr. 100.000,- for udgravning og støbning af fundament, samt nedlægning af kloakrør til badeværelset og tilslutning til eksisterende kloak. Betonen kom færdig blandet og blev udlagt med pumpe, da der var ca. 45 meter til vejen.