Byg selv sommerhus, pris?

Hej.
Har brug for lidt prisideer til bygselv sommerhus.
Jeg er tømrer, så vil lave alt selv, på nær sokkel, el og vand. Men har ingen erfaring med priser...
Hvad koster 80kvm sokkel?
Hvad kan jeg bygge for, kvmpris? ( træstimmel, træbeklædning, alm god kvalitet uden at være luksus)
Nogen der har lidt erfaringer på området ?
På forhånd mange tak 😊
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står selv i det samme som dig.

Sokkel koster ca 1000 pr kvm.

Jeg regner med jeg kan gøre det for ca 8000 pr kvm men det er også stramt mål så. Men der er så mange steder man kan spare på pengene og bruge for mange. Men hvis man gider er der er mange muligheder for at bygge billigt

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Sokkel pris er nok OK med de 1000 kr / kvm, hvis grunden er nogenlunde flad og der er rimelig bæreevne i bunden. Altså ingen sandpude, ingen store terrænspring osv..... Afhænger også af hvad du har med i sokkel prisen, Fx kloak, gulvvarme, gulvafløb, stikledninger osv osv.

MVH Njord
Tak for svar! Der er lidt at regne videre på 👍
Vi fik opført 85 kvm sommerhus I vinkelmed betontagsten, klinkbeklædning i lærk hos en tømrermester. Alt incl kloak, vand, strøm, sokkel og tømrerarbejde - indv beklædning, køkken bad incl murer, kr 785000,- vi havde en grund der var rømmet. Måske du kan regnebaglæns.

 

Det lyder godt nok billigt. Fedt, håber du er glad for det. Det giver mig da håb om at kunne bygge ret billigt... 👍
Træhus, 75kvm, uden el, køkken, vvs og bad. Hvad koster det i materialer? Nogen siger 6000kr pr kvm, det lyder bare lidt meget, kan jeg ikke gøre det for 4-5000??? Jeg laver ALT selv...
Det burde være realistisk at det til omkring 5000 alt afhængig af beklædning og vinduer

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Man regner med Ca. 100.000 for byggemodning af grunden, dvs. Kloak, vand, el.