Fald på gulv 1. Sal

Hej :)
vi er ved at renovere 1.sal og i den forbindelse også ved at etablere er lille badeværelse, men vi har nu ramt nogle udfordringer med gulvet på badeværelset, nedenfor forklarer jeg hvad vores udfordringer er:
Afløbet er det i kan se i Venstre hjørne 
1. Der er ikke rigtig noget fald hen mod vores afløb i gulvet, hvordan laver vi dette?
2. Der er ingen højde forskel på højden af gulvet og gangen og som jeg forstår det skal der min være 30mm? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det havde nok været en god ide at have været lidt tidligere ude så gulv og kloak  konstruktion kunne opbygges optimalt. Men der er muligheder.
1. Der står ikke nogen steder at der skal være lavere gulv i bad end i omgivende rum.
Der står at gulvet skal være som et kar hvor der kan stå 30 mm vand over afløb inden det løber ud af badeværelse.
Det betyder at i rent faktisk godt kan " gå op " i badeværelse. og at fald på gulv plus vandtætning op ad dørtrin m.m. tilsammen skal udgøre de mindst 30 mm.
Hvordan det præcis skal laves kommer noget an på hvilken overflade der ønskes.
Jeg vil anbefale at i får et firma til at monteren sammen svejset vinyl på hele gulvet og vægge i hvert fald i vådzonen. Så skal der ikke yderligere vådrums sikres. Det betyder at afløbet skal være beregnet til vinyl.
Så lægger i et ekstra lag 15 mm vådrums gips over hele gulvet undtagen i bruseområde. Desuden fastgøres en smal strimmel rundt langs de 2 - 3 vægge i bruseområde. Vinyl montør spartler så gulvet på sådan en måde at der er jævnt fald fra disse kanter og hen til afløb. Afløb fræses lidt ned i nuværende gulv, og så skal døren montere så dørtrin er mindst 15 mm over gulv.
Vinyl afsluttes så hen over dørtrin så skulle der gerne blive mindst 30 mm " kar virkning "
Da du sikkert skal have en eller anden form for gulv uden for badeværelse, så er det ubetydelig med den lille tur " op i badeværelse "

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret, det lyder som en løsning vi skal bruge
Mvh Christian 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også