Udendørs vandhane uden vand

Hej
Jeg har en fin vandhane udenfor som ikke "laver vand", jeg overtog huset sidste år og ved ikke om den bare skal åbnes et sted. Den sidder direkte udenfor vasken i bryggerset, så tænkte umiddelbart at det ville være her man skal gøre noget, men hvad? Er der noget jeg skal skrue eller dreje på, eller skal jeg have skiftet hanen?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro at du skal åbne på hanen ovenfor den med blå prik.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hanerne har ikke noget med det udendørs tappested at gøre. Hanen med en blå prik går til opvask og den uden går til koberrøret op til håndvasken.
Udendørs hanen er en af de der smarte haner der tømmer og frostsikrer sig vel. Jeg havde en der i vores gamle hus der kunne finde på at "hænge", dvs, du kunne åbne for hanen men der kommer ikke vand. Løsningen var at åbne helt og så daske forsigtigt til den med en hammer evt på kromvinklen inde i skabet. De små vibrationer gjorde at den åbnede igen. Gør det forsigtigt. Det er ikke meningen at den skal tæves en hammer
Det ligner den type jeg har. Der kan håndtaget tages af (så man selv bestemmer, hvem der åbner for vandet) men det betyder at du skal presse håndtaget ind for at åbne for hanen. Måske det er så enkelt. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis