Vådzoner i badeværelse.

Hej Forum

Jeg har på mit badevælse fjernet mit SPA badekar. Jeg har ikke fjernet mit amatur samt strømmen der blev brugt til SPA'en.

Oprindeligt var det menigen, at vi skulle have nyt badekar men det blev aldrig til noget og nu overvejer vi at sælge. Jeg vil gerne undgå at få en K3 eller K2 for den sagsskyld på rapporten.

Jeg har vedlagt et billede fra før renoveringen, som viser, amartur og strømmen. Fra amatur til strøm er der 120cm og fra amatur til afløb er der 80cm.

Må mit amatur blive siddende uden at give problemer med strømmen samt vådzonerne? Jeg har ikke fliser til loft over amaturet. Hvis amaturet giver problemer med strømmen og vådzonerne kan jeg godt fjerne/blænde det af og så sætte "propper" på, så det ikke kan bruge.

vh
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bump
Det må være forsvundet

Det kabel kommer vel et sted fra , så det er ret let at afmontere og trække tilbage. Og jeg ville også blænde af hvor armaturet sidder. Derudover kan du risikere at kloak lugter hvis vandlås tørre ud.
Det giver altid en bemærkning når der er noget usædvanlig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 12-05-2020 23:36:21

Det kabel kommer vel et sted fra , så det er ret let at afmontere og trække tilbage. Og jeg ville også blænde af hvor armaturet sidder. Derudover kan du risikere at kloak lugter hvis vandlås tørre ud.
Det giver altid en bemærkning når der er noget usædvanlig.

 Min umiddelbare tanke var at en evt ny ejer ville kunne installere et nyt SPA og i den forbindelse vil det kræve 230v og hvis jeg fjerner kablet så skal der fræses ud i væggen igen. Men jeg vil ikke lade det blive hvis det giver en anmærkning, så må ny ejer selv rode med at få det gen-installeret.

Annonce
Er det synsbedrag eller kommer kabel ikke ned i et plastrør.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-05-2020 18:38:47

Er det synsbedrag eller kommer kabel ikke ned i et plastrør.

Ja det er det desværre. Det kommer direkte ud af væggen.  Havde det været i plast rør var det noget nemmere at gå til. 

Kunne man ikke forestille sig at du uanset hvad får K3'er pga. problemer med vådrumsikring de steder hvor puds er slået af?
Køber vil vel være forberedt på at skulle gøre noget i badeværelses alligevel, så det vil nok ikke være den ledning der ændre alt.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 13-05-2020 19:07:58

Kunne man ikke forestille sig at du uanset hvad får K3'er pga. problemer med vådrumsikring de steder hvor puds er slået af?
Køber vil vel være forberedt på at skulle gøre noget i badeværelses alligevel, så det vil nok ikke være den ledning der ændre alt.

 Jeg erkender jeg var lidt doven så fandt et gammelt billede. Vi har reetableret så der er fliser og vådrumssikring på væggene ned mod gulvet.

Blandings batteri og strøm er min udfordring. Så enten skal det blive eller også skal batteriet blændes af og strømmen fjernes. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis