Jeg søger en at snakke båd med

jeg er en pige på 22 år jeg søger en pige at snakke båd med da min ejen veniner ikke intresere sig for både jeg har netop købt en granada 27 sejlbåd og vil nu gerne i kontakt med andre piger der også sejler du må meget gerne bo nær horsens da vi jo så kan sejle sammen

lidt om mig selv jeg er gift har en datter på snart 2 år
biggrin

bente
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var en dejlig fritids fornøjelse du her har valgt at stifte bekendtskab med...

Jeg er ikke kvinde så den helt rette er jeg jo ikke.

Men jeg vil opfordre dig til at melde dig ind i den sejlklub hvor du skal have båden liggende. Ofte er der forskellige arrangenmenter i løbet af vinteren i sejlklubberne. Kig forbi og find nogle venner den vej.

Desuden vil jeg opfordre dig til at benytte tilbudet om en sejlerskole i sejlklubben, det har de fleste vist efterhånden. På den måde vil du komme på vandet sammen med en instruktør der kan give en masse gode råd, måske kan du stille båden tilrådighed for et hold og på den måde lære rigtig meget om netop din egen båd. Og for at være lidt grov, men også ærlig. Så tag på sejlerskole uden din mand !!! på den måde er det jo dig der lærer en masse fra en "uvildig" instruktør. Og du vil ikke ligge under for at det er ham der er skipperen osv. Du vil få en sikkerhed i at håndtere båden, og det er guld i en kritisk situation.

I en båd bør der være mindst to der kan sejle båden på en betryggende måde. Tænk hvis den ene falder overbord, og den anden så IKKE kan vende og foretage en redning !!!

God vind med din nye båd....

MVH Njord
I en båd bør der være mindst to der kan sejle båden på en betryggende måde. Tænk hvis den ene falder overbord, og den anden så IKKE kan vende og foretage en redning !!!


Jeg kan simpelthen ikke være mere enig, også selvom det endnu ikke er lykkedes mig at få min egen kone gjort så interesseret i at manøvre en sejlbåd, at hun har haft lyst til at tilegne sig de nødvendige færdigheder.

Det har så bevirket, at vi aldrig sejler uden, at jeg er fastgjort med mindst én livline.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Ja det eneste tidspunkt hvor man kan se bort fra at mindst een skal kunne rede en overbordfalden, er jo at være alene på tur....

Men det at sejle alene gør jo naturligt at man gør sig nogle tanker om det at sejle og sikkerhed som sådan...

MVH Njord
Hej smile

Og lige en bemærkning....

Man ser ofte følgende:
På vej ind i havnen står konen på fordækket med en bådshage og 17 stykker tovværk. Manden sidder i cockpittet og styrer skivet mens han råber og skriger ad konen, som gør alt hvad hun kan for at holden båden fri af pælene og kajen.
Når båden er lagt til, skal manden alligevel rundt og checke og diverse knob som konen har lavet er gode nok.

Gør det omvendt:
Konen sidder i cockpittet og styrer, mens manden som oftest har flere muskler til at holden båden fri af kajer og pæle, går på fordækket.
ALLE lærer ALLE knob.

Man aftaler INDEN man kommer ind i havnen, hvordan man skal gøre i forskellige situationer, sejl osv pakkes ned, så der er frit udsyn.
Så tager man en tur rundt i havnen, og finder en plads. Kone, mand, børn og venner skal vide hvad de skal gøre, og IKKE noget med at råbe ad hinanden. Man beder pænt om hjælp hvis man har brug for det - som regel er det ikke nødvendigt, når alle ved hvad de skal.
Alle skal være opmærksomme på om båden rammer noget den ikke skal, og er der ved at ske noget uventet, så sig det roligt, så hele mandskabet ikke går i panik - ingen arbejder godt under stress.
Der kan ikke ske skader på båden i en havn, som ikke kan repareres med småpenge. (større skader dækker forsikringen)

De første 30 gange man sejler sammen, så evaluerer man efter endt "landning".

OG:
Brug vinden - også uden sejl.
Læg mærke til hvor vinden kommer fra.
En motor kan ikke holde en båd fra at drive sidelæns - og slet ikke uden fart. En sejlbåd har et ror, som virker ved meget lav fart - i modsætning til mortorbåde, hvor båden styres ved at dreje skruen/propellen.
Kalkuler med at båden driver sidelæns ved vind fra siden.
En sejlbåd driver dog meget lidt i forhold til en motorbåd, pga. at sejlbåden har en køl.
Brug heller 10 minutter ekstra ved at lade sig driv ind på plads, end at bruge motoren og kejte rundt.

OG IGEN:
MELD DIG IND I EN SEJLKLUB OG TAG ET DUELIGHEDSBEVIS...


Mvh ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis