hvilken type bølgeplader ?

hej
vi går og ser på et hus vi måske skal købe, men som i alle gamle hus `1973`  er der jo nogle ting der skal fixes. taget kræver lidt vedligeholdes og udskift af bølgeplader hist og her.  har dog meget svært ved at finde ud af hvad disse bølgeplader hedder der sidder der,  de er med 6 bølger og kan ikke finde nogle der matcher dem nogen steder online, er der nogen der har et bud?  ville nemlig være temlig øv, hvis det er møg besværlig at finde nogle til at udskifte med.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For mig at se ligner det Cembrit B7 plader.

KarstenKP skrev den 11-05-2020 12:17:39

For mig at se ligner det Cembrit B7 plader.

 synes bare ikke det ligner den. hverken med antal bølger og selve bølge formen.  men kan tage fejl.

Pladerne bliver jo overlappet, så det kan sagtens være B7.

Prøv at se på nederste række ved tagrenden. Så må man kunne se overlappet og samtidig måle pladen og bølgerne nu man er deroppe.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Du kan måle afstanden fra bølgetop til bølgetop, B5 har 5 tommer mellem bølgerne, B6 har 6 tommer osv.
perhans skrev den 11-05-2020 16:24:15

Du kan måle afstanden fra bølgetop til bølgetop, B5 har 5 tommer mellem bølgerne, B6 har 6 tommer osv.

 Har ikke adgang til huset. Da vi ikke har købt det endnu.  Det var mere som en forberedelse på hvad der skal til af forskellig ting for at udbedre fejl.  Og det er bøvlet hvis det er en udgået tagplade der ligger

Annonce
Kan huske engang der var byggeboom, blev der importeret nogle plader, som lignede de danske eternitplader, men de passer dårligt sammen.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 11-05-2020 17:10:28

Kan huske engang der var byggeboom, blev der importeret nogle plader, som lignede de danske eternitplader, men de passer dårligt sammen.

 præsis det jeg frygter, da jeg ikke synes der er nogn af dem der ligner

Bølgepladernes betegnelsen med et f.eks B5,B6 eller B7 har ikke noget med antallet af bølger at gøre så du kan ikke tælle dig frem ved at sige at en B5 har 5 eller en B6 har 6 o.s.v. B5 betyder at der er 5 tommer i mellem toppene så der er ca. 12,5 cm imellem h er top og dermed flere bølger på en B5 end end B7 hvor der er 17,5 cm imellem hver bølgetop
mfrost skrev den 11-05-2020 21:11:35

Bølgepladernes betegnelsen med et f.eks B5,B6 eller B7 har ikke noget med antallet af bølger at gøre så du kan ikke tælle dig frem ved at sige at en B5 har 5 eller en B6 har 6 o.s.v.

 nej det er jeg klar over. jeg har samlignet med billeder fra de typer man kan købe, og ingen af dem har kun 6 bølger og bølgen ser heller ikke ens ud i form

B9 plader har 6 bølger..

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også