Fjerne pulverlakering fra vola armatur?

Hej,

Jeg har en gammel vola vandhane, i hvid som jeg tænker er pulverlakeret maling. De gamle armaturer er i messing, og jeg vil gerne have malingen skånsomt af, og bruge armaturet i naturmessing.

Nogen gode råd om hvordan man kan fjerne pulverlakering fra messing armatur? Kan en varmepistol gøre det?

mvh

Lennart
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med varmepistolen først, men tror det skal have en tur med ukrudtsbrænderen før det kommer af.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Glem det, det er emaljeret på ved 750 grader. Og messing smelter  ved 900 grader. Det kan du nok ikke styre.

Mvh Troels
TRRA skrev den 13-05-2020 07:54:05

Glem det, det er emaljeret på ved 750 grader. Og messing smelter ved 900 grader. Det kan du nok ikke styre.

​Jeg svarede selv på denne tråd for et par måneder siden, og fandt lige et Vola armatur på genbrugspladsen der er sort emaljeret,
det vil jeg som trådstarter gerne have renset af så det står i Messing istedet,
jeg foreslog at gøre det med en varmepistol, 
min varmepistol kan man indstille på et Display hvor mange grader den skal være den går op til 650 grader celsius.
så tænker jeg vil prøve at varme emaljen op med den til 650 grader også tage en lille gasbrænder jeg har også se om jeg kunne ramme de 750grader med den ved at brænde lidt med den samtidig, ville det så smelte/ brænde af emaljen ?

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Min svigersøn har Vola overalt i messing. Han tog malingen af med fortynder.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også