Hejsa
Jeg har nu gennemlæst stort set alle indlæg her på siden der omhandler træterasser og opbygningen heraf, men jeg er stadig lidt i tvivl om min egen.
Min nuværende plan er at opbygge terrassen af 120x45 reglar. Terrassen skal gå hele vejen langs vores hus (14 meter), hvor jeg da påtænker at fastgøre en 120x45 rem på soklen. Her vil jeg så fastgøre 3900 mm lange 120x45 reglar med centerafstand 600mm på remmen. Jeg tænker at lave støbte punktfundamenter (Ø150mm), ét efter 1300 mm, ét efter 2600 mm og endelige sætte de 3900mm reglar fast på en 120x45 rem ude på græsset der punktstøbes og hvorpå alle reglarne sættes på.
Selve terrassebrædderne bliver sandsynligvis Jatoba og bliver i alt omkring 50 m2.
Terrassen bliver ca. 4 meter bred de første 8 meter, og bliver efter vinklet ned til en bredde på 2 meter de sidste 4 meter.
Hvad mener i om den planlagte opbygning? Jeg har ikke byggehøjde til en højere konstruktion end jeg har forklaret ovenfor. Når jeg kigger mig omkring på nettet, ser det ud til at de fleste blot klodser op med fliser, hvilket ikke tiltaler mig så meget, jeg er meget interesseret i at ende med et godt og holdbart resultat.. Hvilke erfaringer har i gjort jer med fundament til træterasser?
//KarstenKP