Opbygning af træterasse

Hejsa

Jeg har nu gennemlæst stort set alle indlæg her på siden der omhandler træterasser og opbygningen heraf, men jeg er stadig lidt i tvivl om min egen.

Min nuværende plan er at opbygge terrassen af 120x45 reglar. Terrassen skal gå hele vejen langs vores hus (14 meter), hvor jeg da påtænker at fastgøre en 120x45 rem på soklen. Her vil jeg så fastgøre 3900 mm lange 120x45 reglar med centerafstand 600mm på remmen. Jeg tænker at lave støbte punktfundamenter (Ø150mm), ét efter 1300 mm, ét efter 2600 mm og endelige sætte de 3900mm reglar fast på en 120x45 rem ude på græsset der punktstøbes og hvorpå alle reglarne sættes på.

Selve terrassebrædderne bliver sandsynligvis Jatoba og bliver i alt omkring 50 m2.
Terrassen bliver ca. 4 meter bred de første 8 meter, og bliver efter vinklet ned til en bredde på 2 meter de sidste 4 meter.

Hvad mener i om den planlagte opbygning? Jeg har ikke byggehøjde til en højere konstruktion end jeg har forklaret ovenfor. Når jeg kigger mig omkring på nettet, ser det ud til at de fleste blot klodser op med fliser, hvilket ikke tiltaler mig så meget, jeg er meget interesseret i at ende med et godt og holdbart resultat.. Hvilke erfaringer har i gjort jer med fundament til træterasser?

//KarstenKP
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige et ekstra spørgsmål -  Hvordan sikrer jeg mig at der ikke kommer til at ligge vand ovenpå den rem jeg skruer på soklen? Jeg havde tænkt at overkant rem og reglar skal flugte. Kan jeg dække den med murpap?
Lige til dit sidste spørgsmål:
Du skal Altid komme murpap op imod hus/sokkel når du skruer træ fast til f.eks terrasse.

Men hvis du vil undgå at der kommer til at ligge vand, så kan du vel bare køre murpapen med op på oversiden?

Det kommer så også til at resultere i at du skal ligge murpap langs oversiden på alle strøerne, men det minimer vel egentlig også at der kommer for meget vand på strøerne 🤔

Faglært tømrer 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også