Indvendig beklædning af rundbuehal

Hej alle jeg er den lykkelige ejer af et par rundbuehaller 10 × 25 meter. Indvendigt sidder der nogle plader der er skruet op. Jeg er i tvivl om hvad de er lavet af. Nogle af pladerne er faldet ned og jeg vil gerne udskifte dem. Kan man købe nogle tynde eternitplader og så bare bøje dem? Mvh. Peter
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eternit er det er det sandsynligvis ikke.  De kan ikke bøjes.
Hvad det så er ikke let at se på billedet men mon ikke det er tynde krydsfiner plader?
Nu ved jeg jo heller ikke hvor pænt det skal være men jeg ville gå med nogle plader i krydsfiner. Hvis du af en eller grund helst vil have nogle stive plader så som eternit eller andet ikke bøjeligt kunne du opsætte forskalding der inddeler buen i lige stykker, hvis du forstår.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Har du et nærbillede af en stump af pladerne, så man kan se kanten ?
Hvis det skal ende rigtig pænt så kan Fermacel fiber gips bøjes. Ved radius større end 4000 mm uden videre, Ved radius imellem 4000 og 1500 mm skal pladen ligge i vand i mindst 10 timer, bukkes over form og tørre igen. Men mon ikke man i sådan en hal kan montere dem direkte op i våd tilstand. og lade dem tørre på stedet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vedhæftede filer:
Det er sådan noget hårdt stenagtigt noget?
Annonce
Ja, det er så spørgsmålet om du er den lykkelige eller i højere grad den ulykkelige ejer af disse haller. Har du nogen ide om opførelsestidspunkt ?
Kunne frygte at disse plader måske kunne være asbestholdige, afhængigt af alderen på dem    
Hej Hallerne er fra 1973 og 1977. Jeg ved ikke om det er asbest men hvis det er så holder dem der er tilbage jo nok ret længe:) Jeg skal dog have fundet et alternativ til pladerne der skal bruges en 20-stykker.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også