Smal tagrende

Da tagrenden på det nye udhus hænger i hovedhøjde vil jeg gerne opsætte en meget smal tagrende.

*Mængden af vand der skal afvandes er begrænset.

Så vidt jeg kan se er de smalleste tagrende "størrelse 10" som er 102mm brede.

Er der muligt at opdrive nogen der er smallere?

Jeg har også overvejet blot at sætte en aluprofil op - men det ved jeg ikke om er en god løsning

Goder råd modtages med tak

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde selv overvejet det en gang. Man kan i England købe 76 mm tagrender, men dyrt at få hjem. Overvejede at skrælle et gammelt drivhus, og tage tagrenden derfra. 

Mvh Troels
Rheinzink laver en  altantagrende, som vil kunne bruges. Det er ikke normal lagervare hos byggemarkederne, men skal bestilles hjem. Se linket herunder.
Altanrende

fase
Hvis det ikke er så langt et stykke du skal bruge, kan du "flække" et plastrør med en multi cutter.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mange tak for de gode forslag.

Jeg har overvejet det som PinkHenrik skriver, nemlig at flække et plastrør.
Jeg skal dog have ca 4 meter, ved ikke helt om jeg kan få et rør så langt.

jeg er også usikker på hvordan man ville lave et nedløbsrør i en sådan konstruktion.


 

Annonce
Et rør på 4 m. er ikke problemet eftersom standartlængden er 6 m. Dit største problem bliver formentlig at få det gjort fast til bygningen uden standard rendejern. Nedløbsrør kan du lime i. 

fase
Hvilket rør vil du anbefale?
Skal "nedløbsrøret" ikkevære af en mindre diameter?


 

Et nedløbsrør på omkring 50 mm. passer fint.

fase
Jeg kan stadig ikke helt gennemskue hvilket rør der vil være anvendeligt til at flække og bruge som tagrende, samt hvordan jeg skulle montere en nedløbsrør på tagrenden

 

Du kan bruge et 6"/150 mm rør, som du flækker. Så får du en rende på 3"/75 mm. Nedløbet må du så selv konstruere ved at bruge et 40 eller 50 mm rør. Desforuden skal du konstruere en endebund, hvis du ikke vil have vandet til at løbe ud i enden af tagrenden. Hvorfor køber du ikke de færdige render fra Rheinzink. Så er du ude over problemerne med manglende rendejern og nedløb til dit flækkede rør. 

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis