Zink og montering af overvågningskamera

Hej,
Jeg skal have monteret et overvågningskamera i en sternbeklædning (tror jeg det hedder) af zink. (Se fotos). Nogle gode bud på hvilket bor og skruer der bør anvendes? Og er der andet jeg bør være opmærksom på

Alternativt skal det monteres på husmuren, men ville godt have det lidt længere væk

​På forhånd tak!
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare bruge nogle skruer der er beregnet til udendørs og så bore for med et bor der er samme størrelse eller 1 mm mindre end din skrue, men kun lige igennem zinken, der burde jo være træ inde under.
Tak for jeres svar - set i lyset af at kameraet vejer under 1kg, kunne tapeløsningen være værd at prøve

Skal have boret igennem husmuren til at få Ethernet kabel igennem - har I nogle anbefalinger der eller er det blot et langt murbor i ca. samme størrelse som ledningen, et installationsrør og så føre ledningen igennem?
Først så ville jeg nok ikke nænne at lave skruehuller i den fine zink-afdækning, så enten tape eller også ville jeg flytte dem ind på muren, selvom det måske kameramæssigt kun er det næstbedste. Når kameraet skal skiftes, og det skal det givetvis på tidspunkt, så har den nye garanteret nogle andre skrueafstande. Små huller i muren kan nemt fikses, det er svært i zinken.
For det andet, - PAS PÅ, hvis du vil bore igennem fra indersiden, et bor ud i igennem murstenene kan resultere i et stort udvendigt hul, altså at der flækker et stort stykke af 
Tak djaydjay, har tænkt meget over hvilke muligheder jeg har, men i og med at der ikke er strøm, er jeg kommet frem til at PoE er bedste mulighed. Min tanke var at bore udefra og ind oppe i den højde kameraet skal hænge, men måtte du have andre forslag, så råb endelig højt, tak. En anden mulighed var at bore hullet ved soklen, men så skal ledningen gå op på ydersiden hvilket heller ikke er så pænt.

Annonce
Det vil da være synd at bore i zinken fordi det er svært at reparere. Lim kammeraet fast og bor et 10 mm. hul lige under zinken helst i en fuge, som er det nemmeste at reparere. Du behøver ikke noget beskyttelsesrør til kablet.

fase
Da man kan se stenene gennem vandskuringen, så vil jeg bore i en fuge mellem to sten og undgå stenene, - er stenene røde, så er det næsten umuligt at undgå misfarvning fra borestøv, selvom man bruger en støvsuger mens man borer. Der er sikkert et vindue eller andet, som du kan måle udfra, så du styr på hvor du ender på indersiden.
Men mon ikke en af elektrikerne kommer forbi tråden, de har erfaringen med en sådan opgave, så giv dem lige tid til at se tråden, inden du griber boremaskinen.
Edit: Nå, Fabrin var hurtigere   
Det er der en kabelabe, strømfordeler der har set det.     

fase
S. Fabrin, tak til dig også. Jeg må give det et forsøg - borer udefra og ind i en fuge, som du anbefaler. Kører kablet igennem uden rør, monterer RJ45 på derefter. Med denne løsning trækker jeg kabler rundt i loftet af stuen, men ville egentlig helst af alt have det op over loftet (fra stueetage og til loftet som er over 1. sal), og derefter ned langs indersiden af zinken ved tagryggen, men der er ingen installationsrør eller andet der umiddelbart gør det muligt.
Hvis der er hulmur der, hvor du skal bore, er der den mulighed, at du borer så skråt op gennem muren, som du kan. Evt. kan du nøjes med at bore gennem ydermuren og stikke et stykke stift tråd op i hulmuren så du kommer op på loftet, så du kan binde kablet fast til tråden og trække det ud af muren.

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis