Drivhusglas - billigste løsning?

Jeg skal bruge 3 drivhusglas i str. 43x70. Et mål der tilsyneladende ikke er helt standard.
Hvordan får jeg billigst udskiftet de defekte glas?
Glas på specialmål?
Plexiglas?
Andet? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få foræret 3-4 punkterede termoruder, adskil dem og skær dine glas. Så har du også til næste gang. Det har jeg gjort til et helt drivhus og det er ret let.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Få fart nogle gamle glas , køb en kvalitet glasskærer , ikke den billige fra harald skrald , øv dig før du skærer de glas du skal bruge , smør med petrolem eller terpentin , det er faktisk meget let .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Hvis du går den vej så skriv endelig så kan du få en instruktion her på hvordan man skærer glas.

God ide. Det ser jeg på.
Takker. 😁
Alm drivhus glas er 3 mm ,  glas fra gamle termoruder er 4 mm , hvis de kan være der er det kun en fordel .

Mvh S.H. 
Annonce
Jeg har adskilt mange termoruder. De fleste er 3 mm men lidt nyere 4 mm

Det har noget at gøre med termorudernes størrelse , store  ruder kræver nok 4 mm glas , selvom de er blevet fyldt med knastørt luft som svarer til gennesnitlig lufttryk på 1013 hp så vil de komme under et stort pres i både højtryks vejr og og i dybe lavtryk , de virker som et Aneroidbarometer , bue ind og bue ud .........................

Mvh S.H. 
Fin videnskabelig udredning Karl Smart. Men sådan gar det ikke med mine ruder. De fleste kom fra samme nedbrydning af en øbelfabrik, ca. samme størrelse, men der var blevet bygget til nogle år efter første bygning. Der var forskellen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis