stiga primo motorproblem

har problemer med stiga primo 12,5 hk fra 2008. motor sætter ud efter 4-5 minutters drift. efter nye 4-5 minutter kan man starte igen og så køre 4-5 minutter. Er der en overbelastningssikring der fejler eller hvad kan forklaringen være ? maskinen starter med det samme hvis bare den er kold. batteri er lige skiftet.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tjek om der er gnist på tændrøret, når den ikke vil starte.
Er der ingen gnist kan det være din tændspole, der er termisk ustabil, og ikke virker når den bliver varm. (tændrøret vil så ofte også være vådt af uforbrændt benzin)
Er der gnist, er problemet benzinmangel, er tankudluftningen i orden?

Har du prøvet med et nyt tændrør, det kunne også være det der var galt med.

Vi prøver igen, i morgen --
Har selv haft Stiga Primo, og problemet du beskriver lyder mest som den får for meget choker?   Jeg havde oftest min stående i midt position.  Det er så heller ikke normalt, den skal vist kun være åben når du koldstarter, derefter kan du lukke, som på en buskrydder.
hej, går nok med den sidste løsning. læste vejledningen på nettet som ikke fulgte med maskinen. kan se, at den ikke skal blive stående i choke med reguleres når maskinen er i gang , så jeg prøver lige igen på mandag hvor jeg efter start flytter gassen lidt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis